בג"צ בהחלטה היסטורית: אישה יכולה לכהן כמנכ"לית בתי הדין

בג"צ בהחלטה היסטורית: אישה יכולה לכהן כמנכ"לית בתי הדין

בהרכב של שלושה שופטים, קבע בג"ץ כי אישה תוכל לכהן בתפקיד מנכ"לית בבתי הדין הרבניים.
ההחלטה ניתנה בתשובה לעתירה של ארגון מבוי סתום, יחד עם ויצ"ו ונעמ"ת, והכשירה את התנאים במסגרתם תוכל אישה להתמנות לתפקיד: על המועמד או המועמדת להיות תושב/ת ישראל, בעלי רישיון טוען רבני או עו"ד בעלי תואר שני במשפט עברי או בתלמוד (יתרון לעו"ד שהוא גם טוען רבני), בעלי ניסיון של שבע שנים לפחות בהופעה בבתי הדין הרבניים – ו"מבחינת אופיו ואורח חייו ראוי לשמש בתפקיד מנהל בתי הדין הרבניים.

התגובה שפירסמתי לאור הפסיקה:
"החלטה היסטורית, פרי מאבק ארוך שנים שתחזק קודם כל את מעמדם של בתי הדין כמוסד שנותן מענה לכל הציבור היהודי במדינת ישראל. בשעריו של בתי הדין באים נשים וגברים, דתיים וחילונים, והגברת הגיוון בתפקידי הנהלה מרכזיים תיצור מערכת קשובה ושוויונית יותר שתשרת את הציבור כולו.
ניסינו בחקיקה, ניסינו בדיאלוג, ואיבדנו שנים יקרות של ייצוג חסר וחוסר שוויון מהותי במערכת שרובה ככולה מנוהלת בידי גברים, ולמען גברים. טוב היה אילו הנושא היה מוסדר בהבנות בין הצדדים ולא היינו נדרשים להתערבות בית המשפט, אולם משנתנה ההחלטה, אני מברכת עליה וקוראת לשר להסדיר את הנושא בתקנות ברורות".

לחץ לקריאת החלטת בג"צ המלאה
בעמוד הפייסבוק שלי
לכתבה באתר כיפה

 

מוזמנים לצפות בראיון שקיימתי בתכנית "שבע אקטואלי", בתאגיד השידור 'כאן':

היסטוריה: אישה תוכל לכהן כמנכ"לית בתי הדין

מתקדמים.בג"צ בהחלטה היסטורית – קבע כי גם אישה תוכל לכהן כמנכ"לית בתי הדין. נשמע כל כך מובן מאליו – אך שנים ארוכות כ"כ ניסינו בחקיקה, ניסינו בדיאלוג, ניסינו בכל דרך ונחסמנו. שמענו רק למה לא.ואז בא בג"ץ והבהיר כי נשים יכולות גם יכולות, כמובן כל זמן שעומדות בתנאים המוגדרים (והאמינו לי – ישנן בדורנו נשים מצוינות, ידעניות ומוכשרות לתפקיד). ולמה זה חשוב כל כך? כי זה נוגע כמעט לכל אחת ואחד מאיתנו. בשעריו של בתי הדין באים נשים וגברים, דתיים וחילונים, עם מצוקות גדולות וברגעי משבר. הגברת הגיוון בתפקידי הנהלה מרכזיים תיצור מערכת קשובה, מאוזנת ושוויונית יותר שתשרת את הציבור כולו. הלוואי שהנושא היה מוסדר בהבנות ולא בבית המשפט, אך באמת שניסינו בכל דרך – ואיבדנו שנים יקרות של ייצוג חסר וחוסר שוויון מהותי במערכת שרובה ככולה מנוהלת בידי גברים – ולמען גברים. זו רק ההתחלה. הדרך עוד ארוכה עד שאישה אכן תמונה לתפקיד, ועד שנזכה לראו מערכת שמשרתת ברגישות את כלל הציבור אך אנחנו מתקדמים לשם, בהתמדה ובסבלנות. עד לפני ארבע שנים איש לא נתן סיכוי לכך שישבו נשים בוועדה למינוי דיינים – היום יושבות שם ארבע (זה היה החוק הראשון שהבאתי באמתחתי לפוליטיקה). נמשיך לצעוד בדרך הארוכה.ברכות ל בתיה כהנא דרור – Batya Kahana-Dror ולארגון מבוי סתום – Mavoi Satum, ויצו – קידום מעמד האישה ו נעמת | Women @ Work על ההישג המרגש.

‎Posted by ‎עליזה לביא‎ on‎ חמישי 17 אוגוסט 2017

2019-06-13T09:01:45+00:00

להזמנת הרצאות שלחו הודעה

ליצירת קשר או להזמנת הרצאות אנא חייגו 03-7208856 או השאירו פרטים ונשיב בהקדם האפשרי


    To book a speaking engagement with Dr. Aliza Lavie please leave your details below