ביטוח פנסיוני לחיילים משוחררים

ביטוח פנסיוני לחיילים משוחררים

הצעה חדשה לביטוח פנסיוני לחיילים משוחררים תידון בוועדת שרים

ח"כ עליזה לביא: "חובתנו להגן על זכויותיהם הבסיסיות של אלו ששירתו את המדינה"

ביום ראשון הקרוב תעלה לוועדת השרים לענייני חקיקה הצעת חוק של ח"כ עליזה לביא (יש עתיד) שתעניק לראשונה ביטוח פנסיוני לחיילים משוחררים במקום עבודתם. הצעת החוק מבקשת להשוות את התנאים הסוציאליים של חיילים משוחררים לאלו של עובדים בעלי ביטוח פנסיוני פעיל, ולהבטיח כיסוי ביטוחי מפני נכות ומוות לחייל משוחרר מתום שלושה חודשי עבודה אצל המעסיק.

כיום, כאשר חייל משוחרר מתחיל את עבודתו הראשונה באזרחות, הוא אינו זכאי לביטוח מפני פציעה, אבדן כושר עבודה או מוות במשך ששה החודשים הראשונים בעבודתו. בשונה ממצבם של עובדים עם קרן פעילה, לחייל משוחרר אין אפשרות לצבור את תקופת האכשרה כנדרש במהלך שירותו, ופעמים רבות נותר חשוף ללא זכויות פנסיוניות וללא כיסוי ביטוחי במקרה של פגיעה. לפיכך, ההצעה מבקשת לקבוע כי מעסיק של חייל משוחרר שבמועד תחילת עבודתו אצלו טרם חלפו שנתיים ממועד שחרורו משירות סדיר, חייב לבטחו בביטוח פנסיוני הכולל כיסויים למקרי מוות ונכות החל מ-90 יום לאחר תחילת העסקתו.

יוזמת החוק ח"כ עליזה לביא: ההסדר הקיים מיושן, ומפקיר צעירים למצב של פגיעה ללא כל כיסוי למשך חודשים ארוכים. חיילים משוחררים עובדים לרוב בעבודות מזדמנות וזמניות לאחר שחרורם, ונותרים חשופים בתקופה בה הם עושים את צעדיהם הראשונים בעולם העבודה. זו לא הדרך בה מדינה אמורה להתייחס לאלו שהקדישו ממיטב שנותיהם לשרת את המדינה. לא מדובר כאן בצ'ופר או הטבה מיוחדת, אלא בהגנה בסיסית על זכויותיהם מפני מקרים קשים של פציעה, אובדן כושר עבודה או חלילה מוות. חובתנו כמדינה לסייע ולתמוך בהם בהשתלבות בשוק העבודה ולא להציב בפניהם מכשולים בתחילת דרכם. אני מקווה מאוד שמשרד הביטחון יירתם לתיקון הזה – ויוכיח שהדאגה לחיילים ולזכויותיהם עומדת בראש מעייניו.".

משה הרשקוביץ, חייל משוחרר ששירת שלוש שנים בגבעתי: "שבוע אחרי השחרור התחלתי לעבוד במשרה מלאה למשך חמישה חודשים. כששאלתי את המעסיק שלי על פנסיה נאמר לי שרק לאחר חצי שנה אתחיל לקבל פנסיה ולהיות מבוטח. בזמן הזה אשתי אשר שירתה בשירות לאומי, עבדה את אותה תקופת זמן כמוני ולאחר שלושה חודשים נפתחה לה קרן פנסיה. זה הזוי, במידה והייתי נפגע אף אחד לא היה דואג לי, רבים חושבים שזה שטותי ולא מייחסים לזה חשיבות לצערי".

לכתבה בערוץ 7

2018-10-28T12:41:20+00:00

להזמנת הרצאות שלחו הודעה

ליצירת קשר או להזמנת הרצאות אנא חייגו 03-7208856 או השאירו פרטים ונשיב בהקדם האפשרי


    To book a speaking engagement with Dr. Aliza Lavie please leave your details below