ביקור בחדר לטיפול בנפגעות ונפגעי תקיפה מינית בבית החולים סורוקה

ביקור בחדר לטיפול בנפגעות ונפגעי תקיפה מינית בבית החולים סורוקה

לאחר הבטחתו של שר הבריאות כי נושא הצורך בתוספת תקציבית למרכז לטיפול בנפגעות ונפגעי תקיפה מינית יעלה לתעדוף גבוה בדיוני התקציב הנוכחיים, חה"כ ד"ר עליזה לביא ביקרה בבית החולים סורוקה בחדר הטיפול, על מנת לעקוב אחר הפעילות והצרכים של חדר הטיפול.

בעקבות הפרסום בחדשות ערוץ 2 על נשים שחוו תקיפה מינית, הנשלחות לבדיקות בבתי חולים במרכז בשל חוסר איוש חדר הטיפול בסורוקה, חה"כ עליזה לביא פנתה במכתב דחוף לשר ליצמן בקריאה לדאוג לתקצוב של חדר הטיפול המיוחד באופן מיידי.

חה"כ לביא בקרה במרכז הרפואי סורוקה ונפגשה עם ד"ר ניצה היימן- נוימן, סגנית מנהל בית החולים וד"ר איריס שוהם שמטפלת בנפגעים. חה"כ נחשפה לשיתוף הפעולה המעולה בין הצוות הרפואי של המרכז, העובדות הסוציאליות וגורמי המשטרה. עם זאת, נראה כי העלאת התקצוב של חדר הטיפול לא נראה כרגע באופק. חה"כ התחייבה להמשיך לעקוב אחר הנושא ולאבק בדיוני התקציב הנוכחיים.
חה"כ לביא ציינה בסוף הביקור במרכז: "יש דברים שאסור לחיות עמם ולו דקה אחת נוספת, ואסור שיתנהלו על בסיס שיקולים תקציביים קרים. לאחר טראומה של תקיפה מינית, אישה זקוקה למענה מיידי הן לצורך המענה הטיפולי, והן ככלי ראייתי. הזנחתו של מרכז טיפולי גם נושאת עמה מסר בלתי נסבל לנשים, שמבינות שאם תפגענה חלילה בעתיד אין להן כתובת, והן עשויות אף לוותר על הטיפול והתלונה".

2017-11-23T11:03:51+00:00

להזמנת הרצאות שלחו הודעה

ליצירת קשר או להזמנת הרצאות אנא חייגו 03-7208856 או השאירו פרטים ונשיב בהקדם האפשרי


    To book a speaking engagement with Dr. Aliza Lavie please leave your details below