הצעה חדשה: מועצה ציבורית תנהל את רחבת הכותל

הצעה חדשה: מועצה ציבורית תנהל את רחבת הכותל

עליזה לביא: "הכותל שייך לכלל העם היהודי, ואיננו רכוש פרטי"

סיעת יש עתיד, בהובלת ח"כ עליזה לביא, מקדמת הצעה להסדרת ניהולה של רחבת הכותל בידי מועצה ציבורית. ההצעה מגיעה על רקע האירועים האחרונים שפגעו במעמדו הייחודי של הכותל, והיא מבקשת להסדיר את סמכויות ניהול הרחבה ולהפקידה בידי מועצה ציבורית רחבה שתייצג את העם היהודי בארץ ובתפוצות.

אמש פורסם כי במהלך ביקורו הרשמי של סגן הנשיא מייק פנס, הופרדו העיתונאיות שהגיעו לסקר את האירוע ונשלחו לעמוד במתחם אחורי מגודר שאין בו שדה ראייה ישיר לאירוע. הדבר מצטרף לסדרה של אירועים בעת האחרונה, ובהם ההחלטה לאפשר אירוע יחסי ציבור למכוניות פרארי ברחבה, להקים מחיצה חדשה באישון לילה במליון ש"ח, דחיקת רגליהן של העיתונאיות אמש, ומחלוקת ציבורית הנוגעת להסדרי הגישה, התפילה והטקסים במקום.

מטרת ההצעה היא להבטיח כי החלטות הנוגעות בניהול הרחבה ישקפו את מגוון הקולות בציבור, וכי הליך קבלת ההחלטות יהיה מסודר ושקוף. לפי ההצעה תקום מועצה ציבורית אשר תקבע את סדרי התפילה, הביקורים, הטקסים והאירועים בכותל המערבי.

הרכב המועצה יכלול את יו"ר הסוכנות היהודית, שיעמוד בראש המועצה, מזכיר הממשלה ומנכ"לי משרד הדתות, התיירות, התפוצות וירושלים, מנכ"ל רשות העתיקות, נציגי ציבור שימנה רה"מ בהתייעצות עם הרבנים הראשיים (שייצגו את ציבור המתפללים) ונציגים שימנה יו"ר המועצה, שייצגו את יהדות התפוצות.

ההצעה נוסחה יחד עם תנועת נאמני תורה ועבודה.

עליזה לביא: הכותל הוא אתר לאומי ואבן שואבת לעם היהודי כולו לאורך הדורות, ואסור שינהגו בו כברכוש פרטי. לא מדובר רק בהפיכת הכותל למיצג ראווה למכוניות יוקרה, בהקמת מחיצה חדשה באישון לילה או בדחיקת רגליהן של עיתונאיות, אלא בשאלה למי שייך הכותל – וכיצד מתקבלות בו החלטות. יש לכך השלכות על מעמדו המיוחד של הכותל, ובאחרונה גם השלכות מדיניות. ההצעה נועדה להבטיח כי הכותל ינוהל בשם ולמען כלל הציבור, נשים וגברים, יהודים בארץ ובתפוצות. בלי יוצאי ויוצאות מן הכלל".

תהלה פרידמן, יו"ר תנועת נאמני תורה ועבודה: "הכותל אינו שטיבל של רב הכותל אלא אתר לאומי שקדוש לכלל העם היהודי. המהומות בזמן ביקור סגן נשיא ארה"ב, הכנסת מכוניות הפרארי, הן רק שתי דוגמאות מיני רבות, לכך שהכותל מנוהל באופן לא ממלכתי וכושל. דבר זה מביא לנזק תדמיתי למדינה, להחרפת הקרע עם יהדות התפוצות ואף לחילול השם. הצעת החוק שיזמנו יחד עם ח"כ לביא תאפשר ניהול ממלכתי, תחזיר את הכותל לעם היהודי, ותשים סוף למבוכות הקבועות האלה".

בעקבות מחאת העיתונאיות: יש עתיד מקדמת מועצה ציבורית לניהול רחבת הכותל – מקור ראשון

 

2018-01-30T11:42:24+00:00

להזמנת הרצאות שלחו הודעה

ליצירת קשר או להזמנת הרצאות אנא חייגו 03-7208856 או השאירו פרטים ונשיב בהקדם האפשרי


    To book a speaking engagement with Dr. Aliza Lavie please leave your details below