ח"כ לביא על הקמת צוות לבדיקת הביקורת בדו"ח נקח"ל: צעד הכרחי, מוטב שילווה ע"י ועדת חו"ב

ח"כ לביא על הקמת צוות לבדיקת הביקורת בדו"ח נקח"ל: צעד הכרחי, מוטב שילווה ע"י ועדת חו"ב

ח"כ עליזה לביא, חברת ועדת חוץ וביטחון בירכה על הקמת צוות הבדיקה לדו"ח נציב קבילות החיילים בצה"ל:

"טוב עשה הרמטכ"ל שהורה על הקמת צוות לבדיקת ממצאי הדוח הקשה של נקח"ל האלוף בריק. הלימוד והתיקון המתמיד הם חלק ממהותו של צה"ל והבסיס למוכנותו והצלחתו. מדובר באחד המסמכים החשובים שפורסמו, ששופך אור על תהליכים מדאיגים מאוד שעוברים על זרוע היבשה בשנים האחרונות, ועל משבר כוח האדם בצה"ל. אלו דברים שרחוקים אמנם מהעין הציבורית, אך בעלי השלכות קריטיות על כשירותו ומוכנותו של צה"ל לשנים קדימה. לכן יש בדו"ח הזה קריאת השכמה למערכת כולה – לצבא, לדרג המדיני, ולנו כוועדת חוץ וביטחון. מברכת את הרמטכ"ל על היוזמה להוביל תהליך של בדיקה, וחושבת שמוטב שזו תיעשה בליווי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת".

לביא התייחסה למסע הכפשות נגד הנקח"ל שמתנהל בימים האחרונים, "האש שמופנית בימים האחרונים כנגד הנקח"ל, שהדוח שלו נשען על תלונות, עדויות רבות וביקורים תכופים בשטח רק ממחישה את נחיצות הבדיקה. הבקרה והתיקון הם חלק ממהותו של צה"ל והבסיס למוכנותו והצלחתו לטובת כולנו. טוב עשה הרמטכ"ל שהורה על הקמת צוות בדיקה, ומוטב שזו תיעשה בליווי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת. כך נוהגת מערכת אחראית, ומוטב עכשיו מאשר בדיעבד"

"הדוח של האלוף בריק הוא מהמסמכים החשובים שפורסמו בשנים האחרונות, ומוטב שיתקיים סביבו דיון ענייני ונקי מפוליטיקה וממאבקי אגו. הדוח שופך אור על תהליכים מדאיגים מאוד שעוברים על זרוע היבשה, ועל משבר כוח האדם בצה"ל. אלו דברים שרחוקים מהעין הציבורית, אך עם השלכות קריטיות לשנים קדימה. זו קריאת השכמה למערכת כולה – לצבא, לדרג המדיני, ולנו כוועדת חוץ וביטחון".

 

2018-10-10T08:30:14+00:00

להזמנת הרצאות שלחו הודעה

ליצירת קשר או להזמנת הרצאות אנא חייגו 03-7208856 או השאירו פרטים ונשיב בהקדם האפשרי


    To book a speaking engagement with Dr. Aliza Lavie please leave your details below