ח"כ לביא ציינה את יום האישה הבינלאומי במספר אירועים

ח"כ לביא ציינה את יום האישה הבינלאומי במספר אירועים

ח"כ ד"ר עליזה לביא: "שאף אחד לא יפחיד אתכן אתן דור ההנהגה הבא. תבחרו איפה לשרת בצבא, בשירות הלאומי, הקהילתי והאזרחי, אבל תתרמו שנתיים. זאת המדינה שלנו ועכשיו התור שלכן".

 

ח"כ לביא ציינה את אירועי יום האישה הבינלאומי במספר אירועים. תחילה, כנס בבית דגן לנשים מובילות במשק שכלל מפגש עם נשים בכירות במשק – מנ"כליות וסמנכ"ליות מחברות מובילות. לאחר מכן,כנס שדרות לחברה שכלל מושב בשם 'שירות לאומי חובה?' –  שעסק בין היתר בסוגיה של שירות לאומי חובה בקרב החברה הערבית והחרדית ובנוסף,  מפגש עם בנות מכינה, תיכונים ואולפנות. ולסיום, ציון אירועי יום האישה במליאת הכנסת.

 את היום החלה במפגש ייחודי של מועדון ארוחת בוקר בחברת TEFEN ובמפגש עם נשים בכירות במשק – מנ"כליות וסמנכ"ליות מחברות מובילות. מתוך דבריה בכנס "בשנים האחרונות אנחנו רואות התקדמות ועליית מודעות בכל הנוגע למעמדן של נשים, זכיותיהן, שיווין בתעסוקה וצמצום פערי השכר. אם זאת דרך ארוכה עוד לפנינו יש לעודד עוד נשים להתמודד לרשויות המקומיות, להוביל את המשק להתבלט בתפקידי מפתח בחברה. בסיום המפגש  רבות מהמשתתפות ביקשו להירתם ולסייע לנשים שסיפור חייהן מנע מהן לרוץ קדימה.

משם המשיכה ח"כ לביא  ל'כנס שדרות לחברה', המתקיים במכללה האקדמית ספיר ובסינמטק שדרות. שם, נערך מושב 'שירות לאומי חובה?' –  שעסק בין היתר בסוגיה של שירות לאומי חובה בקרב החברה הערבית והחרדית. במושב לקחו חלק ח"כ עליזה לביא, איש התקשורת החרדי אבי מימרן, ומוטי אלמליח, מנהל אגף בכיר תקציבים ופיקוח ברשות השירות לאומי אזרחי. ח"כ עליזה לביא,בדבריה בכנסת: "אין לי שום בעיה עם הציבור החרדי, אני אוהבת אותם, הם אנשים מדהימים, ועושים מעשי חסד לעם ישראל. יותר מזה, אני רוצה שיהיה לימוד תורה בעם ישראל, אין לנו קיום ללא זה. צריך גם לתת תקציבים ללומדי תורה. אבל איך יכול להיות שיש אנשים שלוקחים את התירוץ של לימוד תורה והופכים למשתמטים? זה עלה תאנה להשתמטות? מעולם לא היה צריך בחוק ללימוד תורה בעם ישראל. עכשיו ביטלו לנו את החוק של להקנות ידע למערכת החרדית, ומגדלים פה דור שלא יהיה לו הכישורים הנדרשים לשוק העבודה. מה שאנחנו ביקשנו עם החוק זה לבוא ולהתכתב עם הציבור החרדי, לא עם ההנהגה שהולכת ומקצינה. אי אפשר שלנצח אחוז קטן הוא זה שישרת וישלם מיסים. לעולם לא נאפשר שהתירוץ של לימוד תורה יהיה הכרטיס להשתמטות".במסגרת הכנס נפגשה ח"כ  עם בנות מכינה, תיכונים ואולפנות – בו שוחחה ח"כ על החשיבות שבשירות והתרומה לקהילה. לביא אמרה לבנות המכינה שלא יתנו לאף אחד להפחיד אותן, שהכוח בידיהן לבחור היכן לשרת ולהשפיע, רק שיתרמו שנתיים.  בנוסף,

משם המשיכה ח"כ לביא לציון אירועי יום האישה במליאת בכנסת. מה שהעכיר את האווירה החגיגית- אף שרה (מהמעט שקיימות) לא הטריחה עצמה למליאה לדבר בדיון בנושא. בנוסף,  השר התורן, אופיר אקוניס,  בחר להתנער מכל מראית עין של ממלכתיות גם בדיון חגיגי וסמלי לציון יום האישה- וכינה נשים 'בכייניות', ורק המחיש כמה ארוכה עוד הדרך.

הכתבה באתר חרדים 10

2019-06-13T08:59:05+00:00

להזמנת הרצאות שלחו הודעה

ליצירת קשר או להזמנת הרצאות אנא חייגו 03-7208856 או השאירו פרטים ונשיב בהקדם האפשרי


    To book a speaking engagement with Dr. Aliza Lavie please leave your details below