כינוס מועצת אירופה בשטרסבורג: כשהצביעות חוגגת- נמשיך לומר את האמת

כינוס מועצת אירופה בשטרסבורג: כשהצביעות חוגגת- נמשיך לומר את האמת

השתתפתי השבוע במשלחת לשטרסבורג, מתוקף תפקידי כראש המשלחת הישראלית למועצת אירופה מטעם הכנסת.על סדר היום שורה של נושאים- במרכזם נתתי דעתי על שניים מרכזיים:

1. שילוב נשים בצבא- שם ישראל נמצאת ללא ספק מבשרת קידמה עם שילוב של נשים בשיעורים קודמים, וסטנדרטים הולכים ומשתפרים של פיקוח פרלמנטרי.

העליתי בפני הפורום כי כחלק מהגדלת הפיקוח הפרלמנטרי של הכנסת על הצבא, מוגש אחת לשנה דוח לאחת מווועדות המשנה של חוץ וביטחון דוח בנושא הטרדות מיניות. מעבר לכך, ציינתי כי הצבא מאפשר כיום לנשים להשתלב ב92% מהתפקידים העומדים בפני המשרתים בצה"ל, התקדמות מהפכנית של שילוב בכוחות הלוחמים ואחרים.

http://main.knesset.gov.il/News/PressReleases/Pages/press21616d.aspx

2. נושא נוסף בו ביקשה המועצה לדון הוא מעצרים מנהליים. כצפוי, במהלך הדיון בחרו נציגי המדינות השונות לדון בשימוש מופרז שמבצעת ישראל במעצרים מנהליים.

טרור רצחני זורע מוות והרס בכל רחבי העולם. בת"א ובאורלנדו, בבריסל ובפאריז, בקופנהגן ובאיסטנבול, והרשימה לצערנו עוד ארוכה מלהכיל. הוא מכה היכן שיש סכסוך והיכן שאין, היכן שהשמאל בשלטון והיכן שהימין. כי זה טבעו של טרור- הוא מונע מאידיאולוגיה פנאטית ואינו בוחל באמצעים ובמטרות: נשים, זקנים, ילדים, להט"בים, ליברלים ושמרנים, בני כל הדתות והעדות, כולם יעדים לגיטימיים. ביקשתי לספר את האמת שלנו על המציאות באזור. על ההתמודדות היומיומית המורכבת עם מציאות בטחונית קשה.
אלא שבמועצת אירופה- עסקים כרגיל, שם תמיד מוצאים את הזמן לעסוק באובססיביות בהפרות שמבצעת ישראל. דווקא ישראל – דמוקרטיה שעומדת בחזית המאבק בטרור באיזור גועש ורווי אלימות. דווקא ישראל שעומדת כתף אל כתף עם הדמוקרטיות המערביות, ולמודת ניסיון במאבק בטרור. במקום להצטרף אלינו- מגנים אותנו.

וכשכמעט הגיע תורי לדבר ולומר את הדברים בפני המועצה אמש, הכריזה הנשיאה התורנית מתיאה פי מאנדורה ש "נגמר הזמן" לדיון, מיד כאשר הדובר הפלסטיני סיים לומר את דברו. לא עזרו הבקשות ולא המחאה.

בחזקת ה'צדיק בסדום': Alain Destexhe בתמונה, הסנטור הבלגי שראה שנמנעה ממני הזכות, קם ומחה על כך.
מאוחר יותר סיפר לי על מאבקו הממושך באנטישמיות הגואה בבלגיה. גם ידידי אמת יש לישראל, ואת הקשרים האלו חשוב שנמשיך ונטפח.

בתמונה הבאה, עם נשיא האסיפה הפרלמנטרית של המועצה- פדרו ארגמונט

2017-11-07T10:31:20+00:00

להזמנת הרצאות שלחו הודעה

ליצירת קשר או להזמנת הרצאות אנא חייגו 03-7208856 או השאירו פרטים ונשיב בהקדם האפשרי


    To book a speaking engagement with Dr. Aliza Lavie please leave your details below