נשים מתעשיית המין הגיעו לכנסת לדבר בעד ונגד החוק להפללת לקוחות זנות

נשים מתעשיית המין הגיעו לכנסת לדבר בעד ונגד החוק להפללת לקוחות זנות

ח"כ ד"ר עליזה לביא: "יש כאן אמירה ערכית ומוסרית שלנו כחברה כנגד ניצול נשים, פגיעה בגופן ובמעמדן"

ועדת המשנה למאבק בסחר בנשים ובזנות התכנסה הבוקר לדיון נוסף בנושא קידום חקיקה שתאסור על צריכת זנות בישראל. מטרת הדיון שהתקיים לבקשת שרת המשפטים היה לשמוע את הקולות מן השטח- בעד ונגד החוק.

 

ל', בת 28, סיפרה: "בחרתי להיכנס לתעשיית המין לפני כשנתיים, לאחר שמיציתי את כל יתר האפשרויות. עבדתי ב-3-4 שעות במקביל, הייתי קופאית, מזכירה, עבדתי עם ילדים.. למדתי, ניסיתי להחזיק את עצמי את סבתי ללא הצלחה. לא היה לי סיוע מאף אחד. החלטתי להילחם על חיי וללכת על זה, לעשות מה שצריך. חלק מהלקוחות היו וולגריים, חלק ניסו לרמות אותי. זו העבודה הכי קשה שעשיתי בחיי ולמרות כל המצוקה, התסכול, הכעס והפחד אני עדיין אומרת- בחרתי בזה. אני לא קורבן ולא מושפלת, הגוף שלי לא בזוי. אני אישה בוגרת שעשתה בחירה. כשפוגעים בלקוחות פוגעים באישה שמתפרנסת מאותם לקוחות". ה', העובדת כחשפנית, ביקשה גם היא להביע התנגדות לחוק ואמרה: "החוק למעשה אומר שאין לנשים יכולת להחליט ויש בזה מעט התנשאות. אני מבינה את הכוונה אבל כל ארגוני עובדות בתעשיית המין בעולם מתנגדים לחוק הזה כי פרקטית זה לא עובד. מי שחייבת כסף תמצא את הדרך לעבוד בזנות ותעשה זאת בתנאים יותר גרועים וגם הסטיגמה תגבר. לעומת זאת, בניו זילנד שבה יש אי הפללה התנאים השתפרו מאוד וגם אפשרויות השיקום. יש יותר יכולת להגיד לא ללקוחות, לפנות למשטרה בעת הצורך".

מנגד סיפרה ר', שעבדה בעבר בזנות כי גם היא דיברה בזמנו בעד העיסוק בזנות ו'סיפרה לעצמה סיפורים' לדבריה על בחירה חופשית והעצמה. עם זאת, בדיעבד הבינה שהעיסוק בזנות הביא עם הזמן לירידה חמורה בביטחון העצמי שלה ולהידרדרות במצבה הנפשי, לשנאה עצמית, שנאה כלפי העולם וכלפי גברים בפרט. עוד סיפרה כי כיום, לאחר שהשתקמה, היא מבינה שלמרות שאיש לא הצמיד אקדח לראשה, לא הייתה זו בחירה אמיתית.  ד' סיפרה כי אונס קבוצתי שחוותה בנעוריה דן אותה לשימוש בסמים קשים ולעיסוק בזנות. עוד אמרה כי גם היא ראתה בזמנו בעיסוק בזנות כבחירה חופשית ומודעת ואף פמיניסטית, אך בדיעבד היא מרגישה שהייתה מנותקת מעצמה והוסיפה כי בעיניה הבחירה לעסוק בזנות היא כמו בחירה להתאבד או לצרוך סמים. כפי שהחברה לא מקבלת את הרצון של אנשים לעשות כן ואוסרת על כך, כך עליה לעשות גם עם הבחירה לעסוק בזנות.

ח"כ יהודה גליק פנה לבנות מתעשיית המין שדיברו כנגד הצעת החוק ואמר "שמתן מולנו מראה ותעודת עניות כחברה לכך שהיינו צריכים לדאוג שתהיה לכן אלטרנטיבה אחרת, אבל זה לא מצדיק את העיסוק בתחום שהחברה סבורה שהוא לא נכון ערכית ומוסרית. כמו שאנחנו מחליטים שגניבה זה לא טוב ואסור, גם אם זה נעשה בלית ברירה, כך גם כאן. התופעה הזאת פוגעת בנו כחברה ויש לנו שאיפה למגר אותה".

בסיכום הדיון אמרה יו"ר הוועדה ח"כ עליזה לביא: "היה חשוב לי שקולן של אלה שלחקיקה תהיה השלכות ישירות על חייהן יישמע ואני מכבדת מאוד את כל העמדות שהוצגו כאן. יחד עם זאת, אני מסתכלת בעיניהן של נערות ונשים רבות שפגשתי בסיוריי בשטח, שהגיעו לעיסוק הזה מתוך מצוקה כלכלית, פגיעות מיניות והיעדר עורף משפחתי, שלכודות בתעשייה האכזרית הזו. אני סבורה שאף שישנן נשים שאינן מסכימות כעת עם החוק- בטווח הארוך מדובר בשינוי דרמטי עבור אלפים שלכודים במעגל הזנות, ומשוועים לשיקום ולסיוע. מעל הכל – יש כאן אמירה ערכית ומוסרית שלנו כחברה כנגד ניצול נשים, פגיעה בגופן ובמעמדן. אני קוראת לשרת המשפטים לזרז את פרסום מסקנות הוועדה הבין משרדית ולקדם את הליך החקיקה".

כתבה מקדימה בנושא זה בחדשות 2

כתבה בנושא בערוץ עשר

 

 

2018-02-14T12:58:30+00:00

להזמנת הרצאות שלחו הודעה

ליצירת קשר או להזמנת הרצאות אנא חייגו 03-7208856 או השאירו פרטים ונשיב בהקדם האפשרי


    To book a speaking engagement with Dr. Aliza Lavie please leave your details below