עליזה לביא בסיור בעיר בית שמש יחד עם הוועדה לקידום מעמד האישה בעקבות מופעי הדרת הנשים בעיר

עליזה לביא בסיור בעיר בית שמש יחד עם הוועדה לקידום מעמד האישה בעקבות מופעי הדרת הנשים בעיר

עליזה לביא: זה לא רק מאבק על בית שמש, אלא על המרחב ציבורי נקי ממופעי הדרה, הפחדה והשתקה. היום זה בבית שמש, מחר זה עלול להופיע במקומות נוספים".

הוועדה לקידום מעמד האישה קיימה הבוקר סיור במספר מוקדים בעיר בית שמש, על רקע החרפת מופעי ההדרה וההפרדה של נשים במרחב הציבורי בעיר. הוועדה נחשפה לשלטי הדרה בצמתים, במדרכות, בתחנות האוטובוסים ועל קווי התחבורה הציבורית, בניגוד לפסיקות מפורשות של בית המשפט. "העירייה מצפצפת על פסיקות בית המשפט, והמשטרה אינה פועלת נגד מפרי החוק והסדר בעיר. נפעל בכל דרך לעצור זאת", אמרה לביא.

המחאה בנושא עלתה מדרגה לאחר שביהמ"ש העליון קבע שבישראל לא יהיה רחוב שסגור לנשים, הקציב לעירייה שבועיים להסיר את השלט, ודרש לפעול שלא ייתלו עוד שלטים כאלו בעתיד. אלא שלא מדובר בפסיקה הראשונה ולא השנייה בנושא. העירייה מצפצפת על פסיקות בית המשפט פעם אחר פעם, המשטרה חסרת אונים ולא נוקטת ביד קשה נגד הקיצונים, משרד הפנים בתשובה לשאילתא שלי ענה שזו לא אחריותו, וועדת הפנים לא מקיימת דיון שדרשתי בנושא מאז המושב הקודם. כשמותקנות מצלמות – הן מיד נעקרות, וכששלט מוסר- מיד נתלה אחד חדש. בישראל יש אקס טריטוריה בה החוקים לא חלים, ולאיש לא אכפת. תושבי בית שמש נותרים שבויים בידי מיעוט קיצוני שעושה בעיר כרצונו ומאיים לחרב כל סיכוי לחיים משותפים.

על רקע המצב, יצאה ח"כ לביא יחד עם הוועדה לקידום מעמד האישה לסיור בעיר, על מנת לראות מקרוב את הדברים ולתמוך בנשות בית שמש. בסיור בעיר נחשפנו כיצד תחנה אחרי תחנה, שכונה אחרי שכונה העיר מלאה בשלטי הפרדה, הדרה וזלזול בנשים, בניגוד לפסיקות ברורות של בית המשפט בנושא.

בעקבות הסיור אמרה ח"כ לביא: העירייה מצפצפת על פסיקות בית המשפט פעם אחר פעם, המשטרה חסרת אונים ולא נוקטת ביד קשה נגד הקיצונים, ומשרד הפנים בתשובה לשאילתא שלי ענה שזו לא אחריותו. בישראל יש אקס טריטוריה בה החוקים ופסיקות בית המשפט לא נאכפים, ולאיש לא אכפת. תושבות ותושבי בית שמש נותרים שבויים בידי מיעוט קיצוני שעושה בעיר כרצונו ומאיים לחרב כל סיכוי לחיים משותפים.
היום זה בית שמש, ואם נשתוק כעת נמצא את הדפוסים האלו בערים נוספות. לכן התייצבנו כאן היום לצד נשות בית שמש ונמשיך במאבק החשוב הזה בכנסת. לא נאפשר לקבוצה קיצונית להרוס את מרקם החיים בעיר"

2017-12-27T14:08:49+00:00

להזמנת הרצאות שלחו הודעה

ליצירת קשר או להזמנת הרצאות אנא חייגו 03-7208856 או השאירו פרטים ונשיב בהקדם האפשרי


    To book a speaking engagement with Dr. Aliza Lavie please leave your details below