פגישת חה"כ עליזה לביא עם הדווחית לנושא אלימות נגד נשים

פגישת חה"כ עליזה לביא עם הדווחית לנושא אלימות נגד נשים

חה"כ לביא נפגשה עם הדווחית מטעם האו"ם לנושא אלימות נגד נשים, הגברת Dubravka Simonivic, אשר הגיעה לביקור רשמי בישראל במטרה ללמוד אודות צעדים מעשיים שננקטו בארץ למניעת אלימות כנגד נשים.

בפגישה של חה"כ לביא עם הדווחית מטעם האו"ם לנושא אלימות נגד נשים, סיפרה חה"כ על פעילותה של ועדת המשנה למאבק בסחר בנשים ובזנות והתייחסה לכך שתיאום בינ"ל בטיפול בסחר בנשים מסייע במאבק בתופעה חמורה זאת. מנגד, ציינה לביא, כי עדיין אין מספיק הכוונה ושת"פ בינ"ל לטיפול בזנות וכי הדבר מקשה על ההתמודדות של כל מדינה ומדינה. חה"כ לביא המליצה שנושא הזנות יוגדר כנושא בינ"ל למיגור ולדרכי פעולה בינלאומיות משותפות. הדווחית ציינה בתגובה כי תבחן כינוס של פורום פרלמנטרי בינ"ל ובמקביל המליצה לישראל לקחת חלק בפורומים של ה IPU ושל מועצת זכויות האדם של האו"ם שעוסקים בנושא.

בהתייחס לאלימות נגד נשים, ציינה חה"כ לביא כי ישראל מתמודדת כבר שנים עם אלימות נגד נשים בחקיקה ובהקמת מקלטים, וכי כיום נעשים ניסיונות לשפר את הפתרונות הקיימים לנשים הסובלות מאלימות. למשל, באמצעות הקמת "דירות מקלט" המאפשרות לנשים להתגורר בהן יחד עם בנים בוגרים, שבעבר לא הורשו לשהות במקלטים הרגילים, כדי לא לפגוע בפרטיותן של הנשים האחרות.

בנוסף, ציינה חה"כ לביא כי החקיקה כיום מחפשת פתרונות "יצירתיים" לאלימות נגד נשים, כמו שניתן לראות בהצעת החוק שהיא מקדמת בימים אלה, המבקשת להשתמש בטכנולוגיית GPS וצמיד אלקטרוני על מנת לפקח ולנטר את מיקומו של בן הזוג האלים ברגע שהוא מתקרב לבת הזוג, ולשלוח התראות בזמן אמת לבת הזוג ולמשטרה בכדי למנוע פגיעה. בדרך זו, נשים שסובלות מאלימות לא צריכות "לרדת למחתרת" ולשהות במקלט והן יכולות להמשיך בחייהן כרגיל, כשהן במקום העבודה או ברחוב.

חלק ניכר מהדיון התמקד באמנת ה CEDAW (האמנה למניעת אפליה נגד נשים), ובהשגות שיש לישראל לגבי סעיף 16 העוסק בשיווין בנישואין ובגירושין. חה"כ לביא הסבירה לדווחית על קיומן של שתי מערכות משפטיות מקבילות העוסקות בנושאי אישות בישראל, מערכת משפטית אזרחית ומערכת דתית, והבהירה לדווחית כי כיום אין היתכנות לבטל את המערכת הדתית, ועל כן עיקר הפעילות היא בניסיון לשפר את המערכת הקיימת. למשל, באמצעות שילוב של נשים בוועדה למינוי דיינים, שינוי שהוטמע בעקבות חקיקה שהעבירה חה"כ לביא בכנסת הקודמת. הדווחית אמרה כי חשוב מאוד שבפעם הבאה שישראל מדווחת ל CEDAW, הדוח יכלול את מה שנעשה בישראל ברמה המעשית ואת מעורבותם של משרדי הממשלה השונים בעשייה.

חה"כ לביא עדכנה אודות הליך חקיקת חוק שיעסוק באלימות כלכלית וסיפרה על "חוק הסרטונים" ועל היותו פורץ דרך בכך ששינה את מהות העבירה מ"חדירה לפרטיות" ל"עברת מין" שדינה עד 5 שנות מאסר. הדווחית התרשמה מאוד וציינה כי זו דוגמה לעשייה פרלמנטרית שעליה היא יכולה להמליץ לפרלמנטים אחרים.

לחץ לקריאת כתבה בנושא באתר ערוץ 7

2017-11-23T11:03:57+00:00

להזמנת הרצאות שלחו הודעה

ליצירת קשר או להזמנת הרצאות אנא חייגו 03-7208856 או השאירו פרטים ונשיב בהקדם האפשרי


    To book a speaking engagement with Dr. Aliza Lavie please leave your details below