תזכיר החוק לאיסור צריכת זנות הוצג לראשונה בוועדה למאבק בסחר ובזנות

תזכיר החוק לאיסור צריכת זנות הוצג לראשונה בוועדה למאבק בסחר ובזנות

יו"ר הוועדה למאבק בסחר ובזנות, עליזה לביא: "בדרך לתיקון חברתי בקנה מידה היסטורי. החוק יצמצם את היקפי הזנות בישראל"

הבוקר בוועדת המשנה למאבק בסחר בנשים ובזנות, בראשות ח"כ עליזה לביא (יש עתיד) הוצג לראשונה תזכיר החוק לאיסור צריכת זנות, שגיבש הצוות הבינמשרדי לבחינת צמצום צריכת הזנות בישראל, בראשות מנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור.

בדיון השתתפה שרת המשפטים איילת שקד שהציגה את עיקרי התזכיר, הביעה תמיכה גורפת במהלך וציינה כי לאורך התהליך שינו היא וצוות משרדה את עמדתם בנושא. לפי התזכיר תוגדר צריכת זנות כעבירה מנהלית בצידה קנס בגובה 1000 ש"ח, כאשר על אדם החוזר על העבירה יוטל קנס בסך 2000 ש"ח. החוק ייקבע כהוראת שעה לחמש שנים, בצמוד ליישומו ייערך מחקר שיבחן את יישומו והשלכותיו.

יו"ר ועדת המשנה למאבק בסחר בנשים ובזנות, ח"כ עליזה לביא (יש עתיד) ממובילות המאבק והחוק: "מדובר ברגע מרגש והיסטורי, שיש בו אמירה ערכית ומוסרית של מדינה כנגד תופעה שהשלכותיה הרסניות כלפי אלפי נשים, נערות ונערים, וכלפי החברה כולה. החוק יסייע בצמצום הביקוש לזנות, ובשיקומן ושילובן מחדש בחברה של אלו שיצאו מהמעגל. זוהי נקודת זמן קריטית, שכן קידומו המהיר של החוק משמעותי גם בבחינת השלכותיו המיידיות בשטח, וגם בבחינת המשך קידומו תחת דין רציפות במידה והכנסת תתפזר. אני משוכנעת שבאמצעות שילוב של חקיקה, אכיפה אפקטיבית, שיקום, חינוך והגברת המודעות הציבורית – נצמצם בבצורה דרמטית את היקפי התופעה."
לביא הוסיפה: "הצעד הזה התאפשר בזכות תמיכה חסר תקדים ושיתוף הפעולה מכל קצוות הקשת הפוליטית והאזרחית. אני מודה מקרב לב לשרה שרד ששינתה את עמדה לאורך הדרך והיא שותפה אמיצה לתהליך מורכב בקנה מידה היסטורי. אני קוראת לממשלה להקצות את התקציבים הנדרשים למיסוד מערך שיקום וסיוע".

חוק איסור צריכת זנות: לכתבה ב-ynet, אמיר אלון

 

יו"ר וועדת המשנה, חה"כ עליזה לביא (יש עתיד): "אנו ניצבים בפני הזדמנות יוצאת דופן לצמצם דרמטית את היקפי הזנות, לסייע בשיקום לאלפי נשים ונערות, ולהוביל תיקון חברתי בקנה מידה היסטורי . הצטרפו לשידור החי צוועדת המשנה למאבק בסחר בנשים ובזנות בהשתתפות השרה איילץ שקד שתציג את תזכיר החוק לאיסור צריכת זנות ומתן סיוע לנשים שורדות זנות

‎Posted by ‎עליזה לביא‎ on‎ יום שלישי 12 יוני 2018

עושים היסטוריה! בדרך לצמצום היקפי הזנות בישראל, שיקום נשים, נערים ונערות הלכודות במעגל, ואמירה ערכית ומוסרית של מדינה…

‎Posted by ‎עליזה לביא‎ on‎ יום רביעי 13 יוני 2018

2018-06-20T09:24:55+00:00

להזמנת הרצאות שלחו הודעה

ליצירת קשר או להזמנת הרצאות אנא חייגו 03-7208856 או השאירו פרטים ונשיב בהקדם האפשרי


    To book a speaking engagement with Dr. Aliza Lavie please leave your details below