השתתפות בפרויקט "החכם היומי" בכנסת

השתתפות בפרויקט "החכם היומי" בכנסת

‎בהתרגשות רבה, השתתפתי היום בפרויקט "החכם היומי" בכנסת, בשיתוף ארגון "כל ישראל חברים". המיזם נועד להביא את סיפוריהם של חכמי יהדות המזרח, ואת תרבותם, חכמתם ומורשתם, כאבן שואבת לתרבות היהודית כולה. אחד ממטרות המיזם הייתה להדגיש כי "מורשת יהודי המזרח אינה מוגבלת למזרחים בלבד, ויש בה כדי להפוך למבנה של זהות חוצת עדות, ליצור בסיס משותף שאינו מגזרי, ושכולל את החברה הישראלית כולה. ומצדיקי הרבים ככוכבים לעולם ועד."
מצרפת את דברי החכם בו בחרתי לשתף:
מדברי החכם שמחה אפרתי:
כל יהודי יש לו חלק בתורה, באומה ובארץ ישראל. בוא וראה, בדורנו יש מרובים פורשי התורה, ואף על פי כן דבקים בעמם ובארצם ומוסרים נפשם על פדותה וחרותה, יקר בעינם כבוד ישראל, מתאווים לגדולתו, שוחרים טובתו ושוקדים על שלומו.
אור שמחה, עמ' ש"ט, הוצאת המחבר, תל-אביב, תשל"ב (1972).
סבתי חנה משיח ז"ל מודל החיקוי בחיי נולדה בעיר באלך באפגניסטן (1900). אביה היה מראשי הקהילה. הגעגוע והכיסופים לציון הביאו אותם לעלות לארץ בשנות העשרים, ולהתיישב בשכונת הבוכרים.
הציטוט שבחרתי מזכיר לי את דבריה של סבתי האהובה על העם המתקבץ אחרי 2000 שנות גלות, ועל הדרך הארוכה שעלינו לעשות כדי לחזור ולהיות יחד וביחד. אני אימצתי לי את סבלנותה הרבה של סבתי ואת הרגישות וקבלת הפנים בהם קבלה את אורחיה ואת ילדיה כולם. גם אם לא תמיד הסכימה לדעתם או לאורח חייהם. "צריך ללמוד לחיות יחד", אמרה והודתה בתפילתה כל יום על הזכות לחיות במדינה משלנו.

לצפייה בראיון:
https://www.youtube.com/watch?v=zyL_38YNf98

2017-11-07T11:21:00+00:00

להזמנת הרצאות שלחו הודעה

ליצירת קשר או להזמנת הרצאות אנא חייגו 03-7208856 או השאירו פרטים ונשיב בהקדם האפשרי


    To book a speaking engagement with Dr. Aliza Lavie please leave your details below