אושר בתקנות: עידוד נשים בעסקים – גם ברשויות המקומיות

אושר בתקנות: עידוד נשים בעסקים – גם ברשויות המקומיות

עוגן בתקנות משרד הפנים: העדפה מתקנת לעסקים בבעלות נשים ברשויות המקומיות

תקנות חדשות שפירסם משרד הפנים, מחילות את ההעדפה הניתנת בחוק המכרזים לעסקים של נשים גם על הרשויות מקומיות.

התיקון החל כהצעת חוק פרטית ע"י חברי הכנסת עליזה לביא ודב חנין (בשיתוף עם שדולת הנשים), ועבר כבר קריאה טרומית במליאת הכנסת. לאחרונה, אימץ שר הפנים, אריה דרעי את ההצעה ובחר להסדירה במסגרת תקנות של משרד הפנים, אשר פורסמו ברשומות בתחילת החודש.

בשנת 2002 תוקן חוק חובת המכרזים במטרה להבטיח את מעורבותן של נשים בעסקים וקידום תרומתן לחיי הכלכלה בישראל. זאת באמצעות מתן העדפה לעסקים בבעלות נשים במכרזים לאומיים של מדינת ישראל. אולם במציאות הקיימת, עסקים של נשים בישראל הם במרבית המקרים עסקים קטנים עד בינוניים, ועל כן נשים לא הפיקו תועלת רבה מן התיקון לחוק חובת המכרזים.

החלת ההעדפה גם ברשויות מקומיות נועדה לאפשר לנשים הזדמנות ריאלית לכניסה לשוק העסקי ולקיחת חלק והתנסות ביזמות ופרויקטים מחוץ למעגל המקצועות "המסורתיים-נשיים". כמו כן, תקנות אלו יאפשרו נגישות למכרזים בעלי פוטנציאל השתכרותי רחב, קרי הרחבת הפוטנציאל העסקי והכלכלי של נשים עצמאיות וחיזוק המשק הישראלי כולו.

ח"כ לביא: "בסיורים שאני עורכת אני פוגשת נשים רבות שמחזיקות בעסקים קטנים ובינוניים. נשים אלו נושאות בתפקיד כפול, בבית ובעבודה – פיתוח הקריירה וגידול הילדים. הן נתקלות בדעות קדומות, אפליה מערכתית, והעדר הכוונה והסללה. המספרים שאנו נתקלים בהם מוכחים זאת. החוק הזה הינו מנגנון נוסף וחשוב שיעודד עסקים בניהולן של נשים ויאפשר להם אפיק צמיחה והתפתחות מבלי להדחק לשוליים"

2017-11-23T11:02:33+00:00

להזמנת הרצאות שלחו הודעה

ליצירת קשר או להזמנת הרצאות אנא חייגו 03-7208856 או השאירו פרטים ונשיב בהקדם האפשרי


    To book a speaking engagement with Dr. Aliza Lavie please leave your details below