אושר סופית: דמי לידה גם לבנות השירות הלאומי

אושר סופית: דמי לידה גם לבנות השירות הלאומי

עליזה לביא : "מתקנים עוול ארוך שנים"  

ביוזמתה של עליזה לביא ובאישורו של השר חיים כץ, תכיר המדינה בתקופת השירות הלאומי כתקופת אכשרה לצורך חישוב הזכאות לדמי לידה, בדומה לנשים שסיימו שירות צבאי

ועדת העבודה והרווחה בכנסת אישרה היום את ההסכם בין הביטוח הלאומי למנהלת השירות האזרחי-לאומי שמשווה את הזכאות של בנות השירות הלאומי לקבל דמי לידה בדומה לחיילות בשירות סדיר.

במצב כיום, ישנו הסדר בין הביטוח הלאומי ומשרד הביטחון ולפי תקופת השירות של חיילת משוחררת נחשבת כחלק מתקופת ההכשרה לצורך חישוב הזכאות. לעומתן, בנות המשרתות בשירות לאומי לא היו זכאיות לדמי הלידה מביטוח לאומי כיוון וחודשי שירותם אינם נחשבים במניין חודשי עבודה.

ח"כ לביא הגישה הצעת חוק פרטית בנושא, שביקשה לקבע בחוק כי לעניין חישוב דמי לידה לגבי עובדת או עובדת עצמאית שקודם לכן שירתה בשירות לאומי או בהתנדבות קהילתית, תיחשב תקופת התנדבותן כתקופה ששולמו בעבורן דמי ביטוח, ועל כן היא תהיה זכאית למענק לידה. בעקבות ההצעה, הודיע שר הרווחה חיים כץ במליאת הכנסת כי יפעל לתיקון העיוות, כך שבנות השירות יהיו זכאיות גם הן לדמי לידה. בסוף חודש נובמבר 2017 הגיעו משרד האוצר, משרד הרווחה, משרד המשפטים, והרשות לשירות לאומי להסכמות בנושא. לבקשתה של ח"כ לביא, התכנסה ועדת העבודה והרווחה של הכנסת טרם סיום המושב ואישרה את ההסכם. השינוי צפוי להיכנס לתוקף ב-1/4.

עליזה לביא: "רגע לפני סיום המושב, הצלחנו להשלים תיקון של עוול ארוך שנים שאין לו הסבר או הצדקה. לבנות השירות הלאומי תרומה אדירה לחברה, המשפיעה על אוכלוסיות רבות ומגוונות במדינה. הצעד הזה חשוב גם לתיקון אפליה שאין לה מקום, גם כהוקרה וכתודה לבנות השירות על תרומתן חשובה, וגם לצמצום פערים בחברה. אני מברכת את השר כץ על שינוי המדיניות בנושא ואת משרדי הממשלה על גיבוש ההסכם"

2018-03-25T20:07:33+00:00

להזמנת הרצאות שלחו הודעה

ליצירת קשר או להזמנת הרצאות אנא חייגו 03-7208856 או השאירו פרטים ונשיב בהקדם האפשרי


    To book a speaking engagement with Dr. Aliza Lavie please leave your details below