אל תאיימו בכלא – הצעת החוק לתיקון פקודת הנישואין והגירושין

אל תאיימו בכלא – הצעת החוק לתיקון פקודת הנישואין והגירושין

בישראל 2018 מי שלא רושם את נישואיו או גירושיו ברבנות נחשב לעבריין ועלול לשאת בעונש מאסר של שנתיים. הוראה זו עלולה לחול על כל זוג ועל כל רב מחתן העורך טקס זוגיות פרטי ואינו "דואג לרישום הנישואין". זהו אחד החוקים המבישים ביותר שיש לנו בספר החוקים.

ח"כ עליזה לביא: "הסעיף הזה הוכנס בדלת האחורית והוא כתם לכנסת ישראל. יהודיות ויהודים הבוחרים להתחתן שלא באמצעות הרבנות לא צריכים להיענש ולהיתפס כעבריינים נפשעים הנשלחים לרצות מאסר של שנתיים, ולשאת באות קלון. עונש המאסר לבני זוג שבחרו לערוך טקס נישואין פרטי הוא פגיעה בזכויות יסוד לחופש דת ולצנעת הפרט ועומד בסתירה לערכיה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. הצעת החוק מבקשת לאפשר לזוגות רבים – שאינם מקבלים מענה לצרכיהם, ובוחרים שלא להירשם ברבנות הראשית אך כן להינשא כדת משה וישראל שלא להיחשב עבריינים".

לפני כשנה, הרב הקונסרבטיבי דב חיון נעצר ונחקר רק משום שערך חופה מחוץ למסגרת הרבנות. מעצרו של אדם בגין טקס חתונה הוא מעשה לא יהודי ולא דמוקרטי. שליפת אדם ממיטתו באמצע הלילה לחקירה בגלל טקס חופה שערך, הינו מעשה מביש וחסר תקדים.

עוד הוסיפה ח"כ לביא: "מספר ניסיונות שלי לביטול הסעיף בשנים האחרונות עלו בתוהו ונדחו ע"י הממשלה. למרבה האבסורד, מציאות זו הופכת את מדינת ישראל, מדינתו של העם היהודי, למדינה היחידה בה קבוע עונש מאסר בחוק על בני זוג יהודים המעוניינים לערוך חופה וקידושין".

2018-11-28T14:36:55+00:00

להזמנת הרצאות שלחו הודעה

ליצירת קשר או להזמנת הרצאות אנא חייגו 03-7208856 או השאירו פרטים ונשיב בהקדם האפשרי


    To book a speaking engagement with Dr. Aliza Lavie please leave your details below