דיון בוועדת הכלכלה ביוזמת ח"כ לביא- דואר ישראל עורך מכירות פומביות של חבילות שלא נדרשו

דיון בוועדת הכלכלה ביוזמת ח"כ לביא- דואר ישראל עורך מכירות פומביות של חבילות שלא נדרשו

ח"כ ד"ר עליזה לביא:" מהתחקיר עלה שבדואר נשארות חבילות המוגדרות "עלומות" והן מועברות למכירה פומבית, המתקיימת אחת לחצי שנה ורוב משתתפיה הם עובדי הדואר עצמם. מישהו עושה עלינו סיבוב, הופתעתי לגלות שהמכירות התקיימו כבר ב-2010, אז דובר על חמישה ימי מכירות. ממש 'בלק פריידיי' של הדואר".

היום דנה ועדת הכלכלה במכירות פומביות של דברי דואר שלא נדרשו בדואר ישראל. הדיון נעשה לבקשת ח"כ ד"ר עליזה לביא וח"כ עמר בר לב. הדיון הואץ בעקבות תחקיר "הכל כלול" בערוץ 10, ממנה עלה כי חברת דואר ישראל מבצעת מכירות פומביות של חבילות שלא נדרשו וכך למעשה מכניסה כסף רב לקופתה.

היום, נערך דיון מהיר בוועדת הכלכלה, שיזמה ח"כ עליזה לביא יחד עם ח"כ עמר בר לב במטרה לברר את סוגיית המכירות הפומביות של החבילות שלא נדרשו. חלק מהתשובות של הדואר היו מספקות, חלקן לא מספיק, ובשבועות הקרובים נמתין להבהרות מצד החברה כיצד בכוונתם לתקן את הליקויים ולכל הפחות להפוך את התהליך לשקוף ומסודר יותר. בשבועות האחרונים פורסם תחקיר מטריד במיוחד בתכנית "הכל כלול" בערוץ 10, ממנו עולה כי חברת דואר ישראל עורכת מכירות פומביות למוצרים בשווי אלפי שקלים, שהוגדרו כ"חבילות עלומות", קרי חבילות שמסיבות אלו ואחרות לא הגיעו ליעדן. לפי הכתבה, מכירות פומביות אלו מתרחשות אחת לכחצי שנה, כאשר הציבור ברובו המוחלט כלל לא מודע לקיומן. חלק מהקונים הינם עובדי הדואר עצמם, שיודעים על קיומה מתוקף עבודתם בחברה. המוצרים נמכרים במחירים נמוכים בהרבה ממחיר השוק, עד לכדי פער של עשרות אחוזים. רווחי המכירה נכנסים לקופתה של חברת דואר ישראל, למרות שמדובר כאמור במוצרים שנקנו ושולמו על ידי הלקוחות בעת הזמנתם. דוח נציבות תלונות הציבור כבר הצביע על הדואר כאחת מהשיאניות בכמות התלונות שמתקבלות, בין היתר בשל טענות על חבילות שלא מגיעות ליעדן, מגיעות באיחור רב או נמסרות פגומות. ממצאי התחקיר מעלים לכל הפחות שאלות אתיות מטרידות בדבר התנהלות הדואר, ובראשן השאלה מי התיר את המכירות הללו, כיצד נתקבלה ההחלטה ומדוע עובדי הדואר עצמם רשאים להשתתף בהן.

2018-06-06T12:01:38+00:00

להזמנת הרצאות שלחו הודעה

ליצירת קשר או להזמנת הרצאות אנא חייגו 03-7208856 או השאירו פרטים ונשיב בהקדם האפשרי


    To book a speaking engagement with Dr. Aliza Lavie please leave your details below