הודעה לעיתונות- ספריות חינם לסטודנטים

הודעה לעיתונות- ספריות חינם לסטודנטים

ח"כ ד"ר עליזה לביא (יש עתיד) בשדולה למען סטודנטים והשכלה גבוהה: "מוסדות להשכלה גבוהה צריכים להיות נדיבים עם הידע הקיים ברשותם, ולטובת הסטודנטים- ולא מסחטת כספים"

ידע צריך לשתף בנדיבות. ראוי שהספריות האוניברסיטאיות במדינת ישראל יפתחו שעריהן, לסטודנטים המבקשים דעת והשכלה. יש להנהיג מדיניות אחידה במוסדות אלו, ולאפשר לסטודנטים הבאים בשעריהן כניסה ללא תשלום. במצב הקיים היום, כל אוניברסיטה ומכללה נוהגת במדיניות עצמאית ויש מקומות בהם גובים כסף בכניסה לספרייה. הצעת החוק מבקשת להסדיר את כניסת הסטודנטים בחינם, לספריות של המוסדות להשכלה גבוהה.

ח"כ ד"ר עליזה לביא: "לגבות כסף מציבור הסטודנטים שהכי זקוק לכסף ועבור משהו שאמור להיות נגיש בצורה חופשית זהו מעשה מיותר ולא צודק. על האוניברסיטאות הוותיקות לאמץ את המודל שהביא לחיינו העולם הווירטואלי, שבו הידע נגיש לכל. לא ייתכן, כי מצב כלכלי של סטודנטים יהווה תנאי ומכשול, בבואם להרחיב את הדעת. תמיכה בסטודנטים זוהי תמיכה בכלכלה הישראלית. מטרתנו היא לעודד אותם לידע ולא להקשות עליהם".

ח"כ ד"ר עליזה לביא, יו"ר השדולה למען הסטודנטים וההשכלה הגבוהה, הציגה את הצעת החוק שלה – גישה לספרייה של מוסד להשכלה גבוהה בפתיחת השדולה שנערכה אתמול (25.11). הצעת החוק תתקן את המצב הקיים כיום, בו חלק מן המוסדות להשכלה גובהה, מתנים את כניסתם של סטודנטים לספרייה, בתשלום. הצעת החוק תעלה ביום ראשון (29.11) לוועדת השרים לענייני חקיקה. היא הוגשה בשיתוף פעולה עם ח"כ דב חנין.

על אף שידע אמור להיות נגיש לכל, באוניברסיטת תל אביב, הכניסה לספריית, לכל סטודנט, אשר אינו לומד בה, מותנה בדמי כניסה בסך 30 ש"ח. באוניברסיטת בר אילן, לספרייה המרכזית אין עלות כניסה ולעומת זאת לספריית במשפטים יש דמי כניסה בסך 25 ₪.

הצעת החוק תבטל מצב אבסורדי זה ותאפשר לכל סטודנט, להיכנס לכל ספרייה- בחינם.

ליאת סטודנטית למשפטים באוניברסיטה העברית מתוסכלת: "אני לומדת באוניברסיטה העברית, אבל הורי מתגוררים באזור המרכז. הרבה פעמים בחופשות ובסופי שבוע שאני נמצאת אצלם אני רוצה להגיע לספרייה ללמוד למבחנים. העובדה שאני צריכה לשלם בכניסה כל פעם שאני מגיעה היא פשוט מתסכלת. לסטודנט יש מספיק קשיים כלכלים- עכשיו גם צריך לשלם על האפשרות לקרוא ספר?״

ח"כ דב חנין: "הצעת החוק תאפשר נגישות לכלל ציבור סטודנטים לחומר הלימוד בספריות. ישנם סטודנטים רבים הלומדים במוסדות להשכלה גבוהה שאינם בקרבת מקום מגוריהם. הצעת החוק מרחיבה את מגוון האפשרויות העומדות לרשות הסטודנטים לשימוש בספריות ומאפשרת נגישות קלה יותר לחומרי הלימוד כפי שראוי. הספריות הן משאב ציבורי חשוב ויש לפתוח אותו בפני ציבורים רחבים ככל האפשר".

2017-11-07T12:28:08+00:00

להזמנת הרצאות שלחו הודעה

ליצירת קשר או להזמנת הרצאות אנא חייגו 03-7208856 או השאירו פרטים ונשיב בהקדם האפשרי


    To book a speaking engagement with Dr. Aliza Lavie please leave your details below