הודעה לעיתונות- שינוי חישוב דמי המזונות

הודעה לעיתונות- שינוי חישוב דמי המזונות

ח"כ ד"ר עליזה לביא: "שינוי חישוב המזונות הוא מהלך ראוי – אך הוא חייב להיות מגובה בחקיקה סדורה. ההכרה של בית הדין בערך השוויון בין נשים לגברים חייבת לחול גם בזכויות ולא רק בחובות. "

 

 

אתמול (1.12) בתקדים יוצא דופן בבתי הדין הרבניים נקבע, כי אישה בעלת אמצעים כלכלים תשלם גם היא מזונות. פסיקות מסוג זה שנראו בבתי המשפט האזרחי, אומצו גם בבית הדין הרבני. יש לקבוע קריטריונים ברורים וחד-משמעים ולגבות אותם גם בחקיקה. השאלה מי משלמים וכמה אינה שאלה כלכלית בלבד, היא שאלה של טובת הילד. במערכת אשר אינה שוויונית לנשים אין לתת מקום רב כל כך לשיקול דעתם של הדיינים. די להביט ברשימת העגונות ומסורבות הגט המחכות שנים למענה, כדי להבין את גודל המצוקה.

ח"כ ד"ר עליזה לביא (יש עתיד): "שינוי בחישוב דמי המזונות מחייב עבודת עומק מקיפה. קריטריונים ברורים ולא איזשהו מעשה חפוז. בואו לא נשכח שמדובר בטובת הילדים קודם כל, וטובתם זה ביטחון כלכלי. נקודה. מפתיע שמדובר במזונות ניתן לשנות את הדין הדתי בקלות. אני מקווה שהפתיחות והקלילות הזו סביב שינוי דמי המזונות היא בשורה לשינוי מהותי של בתי הדין הרבניים כלפי מעמדן של  נשים. אני רוצה לראות את הבשורה הזו גם בפסיקה הלכתית אמיצה ופורצת דרך כלפי מסורבות גט ונשים עגונות שמספרן רב".

 

2017-11-07T12:25:46+00:00

להזמנת הרצאות שלחו הודעה

ליצירת קשר או להזמנת הרצאות אנא חייגו 03-7208856 או השאירו פרטים ונשיב בהקדם האפשרי


    To book a speaking engagement with Dr. Aliza Lavie please leave your details below