החוק יתוקן, נפגעות עבירת מין יוכלו להיחשף ללא אישור בית משפט

החוק יתוקן, נפגעות עבירת מין יוכלו להיחשף ללא אישור בית משפט

עליזה לביא : "תיקון הכרחי לחוק אבסורדי ומיושן. החשיפה היא חלק מתהליך השיקום, הרתעת הפוגעים והמטרידים והגנה על נפגעות בעתיד"

בעקבות הצעת חוק פרטית שהגישו חברות הכנסת עליזה לביא  וח"כ אורלי לוי אבקסיס, הודיעה שרת המשפטים איילת שקד כי הבוקר (ה') תפרסם תזכיר חוק ממשלתי, שתאפשר לנפגעות עבירת מין לחשוף את סיפורן ללא צורך באישור בית משפט.

ח"כ לביא בירכה על הירתמותה של שקד לתיקון החוק:"מדובר בתיקון הכרחי לחוק אבסורדי ומיושן – שבמקום להגן על נפגעות שנחשפות, מטיל עליהן אחריות פלילית. ​המצב הקיים בחוק הופך את היוצרות –  אנחנו מרתיעים את הקורבן ומגנים על התוקפן. התיקון ישנה את זה, והוא הכרחי להגנה על נפגעות. החשיפה וההכרה החברתית חשובה גם לתהליך הריפוי והשיקום של הנפגעת וגם להרתעתם של פוגעים פוטנציאליים בעתיד. במקרים רבים עצם החשיפה של מתלוננת הביאה לגל של תלונות נוספות שאפשרו את הרשעתו של התוקף. כל נפגעת כזו פותחת את הדלת לזו שאחריה, מביאה את הסוגיה לקדמת הבמה ועושה עוד צעד חשוב בדרך לתיקון החברה מהנגע הזה של הטרדות ופגיעות מיניות. נמשיך ללוות את החוק עד להשלמת התיקון."

חוק העונשין כיום קובע כי המפרסם שמו או זהותו של נפגע עבירת מין או של מתלונן כי נפגע בעבירת מין, ללא מתן הסכמתו בפני בית המשפט – דינו מאסר שנה. איסור זה עשוי היה לחול גם על כלי תקשורת המראיין את נפגע העבירה או את מי שהתלונן כי נפגע מעבירות מין וכך נפגעי העבירה אינם יכולים לפרסם את שמם או זהותם ללא הליך אישור בית המשפט. ​התיקון המוצע יאפשר לנפגעות ונפגעי עבירה לחשוף את פרטיהם ולשתף את סיפורם, אם באמצעי התקשורת ואם ברשתות החברתיות, ללא מסוכת בית המשפט וללא הכתם הפלילי.

2018-05-24T14:11:12+00:00

להזמנת הרצאות שלחו הודעה

ליצירת קשר או להזמנת הרצאות אנא חייגו 03-7208856 או השאירו פרטים ונשיב בהקדם האפשרי


    To book a speaking engagement with Dr. Aliza Lavie please leave your details below