ועדת המשנה למאבק בסחר בנשים ובזנות: דיון בהשתתפות השר לביטחון פנים גלעד ארדן

ועדת המשנה למאבק בסחר בנשים ובזנות: דיון בהשתתפות השר לביטחון פנים גלעד ארדן

בדיון בוועדת המשנה למאבק בסחר בנשים ובזנות התייחס השר לביטחון פנים לצעדים שנוקט משרדו למאבק בזנות והביע תמיכה בהפללת לקוחות; ח"כ לביא: "אם הולכים עכשיו לבחירות- כל העבודה על חוק ההפללה תרד לטמיון"

 

ועדת המשנה למאבק בסחר בנשים ובזנות קיימה היום דיון בהשתתפות השר לביטחון פנים גלעד ארדן, אשר דיווח לוועדה אודות פעילות משרדו למאבק בתופעת הזנות. בפתח הדיון התייחסה יו"ר הוועדה ח"כ עליזה לביא להליכי החקיקה המקודמים בימים אלה בכנסת להפללת לקוחות זנות, אל מול המשבר הפוליטי ואמרה "נעשתה כאן בתקופה האחרונה עבודה רבה ופורצת דרך והצעת החוק עברה בקריאה טרומית בתמיכה של 70 חברי כנסת. אם הולכים עכשיו לבחירות לא יהיה דין רציפות על ההצעה והכל ירד לטמיון".

 

 

בהתייחס לסוגיית ההפללה אמר השר ארדן כי "מתוך הבנה של העוול שהנושא גורם לנשים עלתה עמדה של המשרד בראשותי לפיה יש להעניש את אותם לקוחות. כמו כן על פי עמדת המשרד יש לכרוך את זה בתהליכי שיקום לאותן נשים שנכלאו לסיטואציה ולעיסוק בתחום זה, אך לא להציב זאת כהתניה".

לבקשת יו"ר הוועדה התייחס השר ארדן לפרשת השוטר שחשוד כי קיים יחסי מין עם קורבן סחר ואמר כי  "מדובר במקרה חמור במיוחד בו שוטר מעל בתפקידו וניצל את סמכותו לרעה באופן בלתי חוקי. לשם כך הוקמה מח"ש, כדי שאנשים כאלה יטופלו בכל חומרת הדין. אני מקווה ומאמין שהדין עמו ימוצה באופן מהיר ומחמיר כנדרש. אנחנו לא מבקשים לעשות הנחות לאף שוטר, הוא צריך להוות סמל, דוגמא ומופת לציות ואכיפת החוק. השוטר סרח ואין מקומו במשטרה".

בהמשך התייחס השר לסוגיית סגירתם של אתרי אינטרנט המפרסמים שירותי זנות בניגוד לחוק. לדבריו "עד לא מזמן לא היה טעם בניהול חקירה כנגד אותם אתרים כי לא הייתה סמכות חוקית לעשות כלום עם הממצאים. במאמץ משותף יחד עם ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת ומשרד המשפטים השלמנו הליך חקיקה שמאפשר להחשיך אתרים. בתקופה האחרונה המשטרה בחנה מאות אתרים כאלה וכיום יש 38 תיקים שהמשטרה סיימה בהם את החקירה והעבירה ממצאים לפרקליטות, לשם המשך נקיטת הלכים כנגד אותם אתרים". נציגת הפרקליטות עו"ד רחל זוארץ- לוי הסבירה כי התיקים הגיעו לפרקליטות לפני מספר שבועות וכעת מתבצעת ההיערכות הנדרשת לטיפולם בהם במסגרת יישום החוק החדש וכי הדבר ממוקם בראש סדר העדיפויות.

יו"ר הוועדה ח"כ לביא ביקשה לקבל דיווח מהפרקליטות אודות התקדמות ההליכים כנגד האתרים, לקראת אמצע כנס הקיץ של הכנסת. עם זאת, השר ארדן לא הביע אופטימיות בנוגע להליכי האכיפה ואמר כי "בפרקליטות ובמשרד המשפטים לא הפנימו עדיין את השימוש לרעה שנעשה באינטרנט ואת הצורך להגיב במהירות ובעוצמה כדי לייצר הרתעה. החשש שלכם להגביל גישה לאתר הוא במקום גבוה אל מול הנזק שהאתר הזה גורם לציבור".

בנוגע לפנייתו לפרקליט המדינה להכרה בריקוד ה'לאפ דאנס' כזנות אמר "במשטרת ישראל התפתחה התובנה שבטיפול בתופעה של זנות, אי אפשר להתייחס בנפרד לחשפנות או ל'לאפ דאנס' שהוא זנות בתחפושת. אני מאמין שיש להיאבק במחוללי התופעות האלה, אלה שמרוויחים מהן כסף. למועדונים האלה יש בעלים ואני חשוב שיש למצות עמם את הדין. לכן פניתי לפרקליט המדינה לפני כחצי שנה בנושא. כרגע הפרקליטות בוחנת מהלך כולל ורחב שייתן מענה לנושא הזה לצד נושאים נוספים ויש לזה כנראה מחיר בלוח הזמנים. אני מקווה שההחלטות יגיעו במהרה". בנושא של קטינים ובני נוער סיפר השר בין היתר כי "אנחנו יודעים שבמקרים רבים הפגיעה מתחילה ברשת ואם היא אינה מטופלת בצורה הנכונה ובזמן היא עלולה לצאת גם אל המרחב הפיסי.  בימים אלה קמה יחידה משטרתית חדשה, כחלק ממערך לאומי להגנה על ילדים ונוער ברשת. בין היתר יופעל מוקד 105 שייתן מענה 24/7 לפניות על פגיעות בבני נוער ברשת. מדובר במהלך היסטורי שנותן מענה לאתגרים החדשים שהאינטנרט והרשתות החברתיות החדשות מייצרות ויהיה לדעתי מודל להרבה מדינות בעולם".

 

2018-05-07T14:32:17+00:00

להזמנת הרצאות שלחו הודעה

ליצירת קשר או להזמנת הרצאות אנא חייגו 03-7208856 או השאירו פרטים ונשיב בהקדם האפשרי


    To book a speaking engagement with Dr. Aliza Lavie please leave your details below