חוק המקוואות המביש אושר לקריאה שנייה ושלישית בוועדת הפנים

חוק המקוואות המביש אושר לקריאה שנייה ושלישית בוועדת הפנים

ועדת הפנים אישרה הבוקר את חוק המקוואות האומלל של ח"כ גפני לקריאה שנייה ושלישית. אפליה תמיד הייתה קיימת, אך זו הפעם הראשונה שמעגנים את האפליה בחקיקה ראשית.

עדת הפנים אישרה הבוקר את חוק המקוואות האומלל של ח"כ גפני לקריאה שנייה ושלישית. אפליה תמיד הייתה קיימת, אך זו הפעם הראשונה שמעגנים את האפליה בחקיקה ראשית. החוק מעניק למועצה הדתית סמכות שרירותית, בלתי מוגבלת וללא סייגים, שלא לבוא בהתקשרות עם יהודים שאינם נראים לה. ולא מדובר רק בזרמים הקונסברבטיבים והרפורמים המודרים כאן. גם מתגיירים אורתודוקסים שהתגיירו בהליך פרטי (למשל דרך 'גיור כהלכה', השומרים בקפידה על כללי ההלכה), אינם רצויים בשעריהם. לצערי, ניסיון העבר מלמד אותנו מה קורה כשלמועצות הדתיות ניתן שיקול דעת בלתי מוגבל.
החוק הזה הוא תוצר של שכרון כוח. של זלזול באחר. היום הכוח בידיהם, ולעזאזל ההשלכות. החוק הוא תוצר של שנאה תהומית כלפי "כל מי ששונה ממני". העדות המכוערת מכל לכך היא העובדה שחברי הכנסת החרדים פשוט קמים ויוצאים מהאולם בכל פעם שלנציגי הזרמים ניתנת רשות הדיבור. אני כבר לא מדברת על לנסות להסכים או להבין או לנהל דיאלוג, אלא על היכולת הבסיסית רק להקשיב לאחר.
הנזק ביחסים עם יהדות התפוצות הולך ומחריף עם כל חקיקה כזאת, והוא ממשיך את הקו של הממשלה ביחס בכותל, בנישואים, בגירושים ובכשרות.
עצוב שהכנסת מדברת על הגבלת הכניסה למקוואות במקום על פתיחתם ועל הגנה על כבודן של הנשים הטובלות. עצוב שהממסד הדתי במקום להרחיב את שירותי הדת ולהיות מסביר פנים, מצמצם את שירותי הדת וסוגר את שעריו. במצווה שהיא אחת משלוש מצוות שהתחייבו בהן נשים. נמשיך להיאבק בחוק המביש והמעליב הזה בכל הכלים שעומדים לרשותנו.

The Interior Committee aprroved this morning MK Gafni (Yahadut Hatorah)'s shameful Mikva'ot (ritual baths) Bill. This bill would grant full authority to the Religious Council to decide who can and cannot get a contract to use the mikvah. This is simply institutionalized discrimination, because it limits the accessiblity of the mikva'ot to non-Orthodox sects or privately convereted Orthodox individuals.
This proposal is a result of overwhelming power, and the abysmal hatred of 'anyone who is different from me.' The fractured relationship with Diaspora Jewry is worsening with such legislation, and it continues the line of apparent exclusion with the Kotel, marriage, divorce, and kashrut legislations.
It is a shame that the Knesset is talking about restricting entry to the mikva'ot, instead of talking about opening mikva'ot and protecting the dignity of the women who use them. It is sad that, instead of expanding religious services and being welcoming, the religious establishment is reducing its religious services and closing its doors. We will continue to fight this shameful law by any possible means

2017-11-07T10:29:20+00:00

להזמנת הרצאות שלחו הודעה

ליצירת קשר או להזמנת הרצאות אנא חייגו 03-7208856 או השאירו פרטים ונשיב בהקדם האפשרי


    To book a speaking engagement with Dr. Aliza Lavie please leave your details below