ח"כ לביא בנורווגיה: ציון 70 שנה לישראל והעמקת קשרי הידידות

ח"כ לביא בנורווגיה: ציון 70 שנה לישראל והעמקת קשרי הידידות

ח"כ לביא: "בצל התגברות האנטישמיות, כל שותף ביבשת הוא נכס חשוב במאבק".

 

 

ח"כ עליזה לביא, המכהנת כיו"ר קבוצת הידידות הפרלמנטרית הישראלית – נורווגית, ביקרה בסוף השבוע בנורווגיה בכנס MIFF  לכבוד יום העצמאות ה-70 של ישראל ובנוסף, להעמקת הקשרים לאגודות הידידות.


בסוף השבוע האחרון יצאה משלחת ישראלית לנורווגיה. המשלחת  כללה את ח"כ לביא, יו"ר קבוצת הידידות הפרלמנטרית ישראל-נורווגיה,  חברי כנסת מובילים וחברים בקונגרס הישראלי יהודי (IJC). באוסלו השתתפה המשלחת באסיפה כללית של MIFF, שם חגגה הקבוצה את יום השנה ה40. בנוסף, השתתפה המשלחת באירוע מיוחד  וחגיגי לכבוד יום העצמאות ה70 לישראל.

בדיונים השונים, דנה המשלחת בהמשך העבודה המשותפת כנגד ההסתה והדה-לגיטימציה של ישראל. ח"כ לביא : "בצל התגברות האנטישמיות, כל שותף ביבשת הוא נכס חשוב במאבק, והוכחה חשובה  שבעבודה קשה – אפשר. אפשר לגייס תמיכה בישראל, אפשר להגביר את שיתופי הפעולה ולהעמיק את הקשרים, אפשר להיאבק ביחד באנטישמיות ובטרור". במהלך העצרת הכללית, דיברה  ח"כ לביא על האנטישמיות הגואה באירופה. בנוסף אליה השתתפו במשלחת גם ח"כ ברקו אשר התייחסה  לנושא "הטרור האסלאמי הרדיקלי", וח"כ אוחנה אשר דן  בהסכמי אוסלו. כל השלושה השתתפו גם בפאנל, שעסק במגוון רחב של נושאים: בסוגיית הסכסוך הישראלי-פלסטיני, בנושאים אזוריים ובעניינים מקומיים.

בסוף הביקור הפתיע את המשלחת הרב שאול מבית חב"ד באוסלו, שהגיע עם חלות ריחניות  וכשרות שאפתה אשתו. ח"כ לביא:"הרב שאול לימד אותנו שמסורת בית חב"ד  שפסח שני מיועד עבור אלו שלא יכלו לחגוג את הפסח הראשון. ויש בו מסר חשוב: אין דבר אבוד, צריך למצוא את הדרך לתקן".

 לכתבה בנושא בjpost 




י

2018-05-15T09:19:49+00:00

להזמנת הרצאות שלחו הודעה

ליצירת קשר או להזמנת הרצאות אנא חייגו 03-7208856 או השאירו פרטים ונשיב בהקדם האפשרי


    To book a speaking engagement with Dr. Aliza Lavie please leave your details below