מציינים את יום הסטודנט הלאומי בכנסת

מציינים את יום הסטודנט הלאומי בכנסת

היום ציינו את יום הסטודנט הלאומי בכנסת !

במהלך היום קיימנו שורה של דיונים בוועדות השונות : ועדות החינוך התרבות והספורט על עתיד התעסוקה, הועדה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי על מעמד הסטודנטית באקדמיה ועל שילובן של נשים בתארים מתקדמים, בועדת העבודה והרווחה ובועדת המשנה לתחבורה ציבורית.
לאחר מכן, התכנסה השדולה בראשה אני עומדת יחד עם שותפתי לדרך מירב בן ארי, שם דנו בשורה של אתגרים המעסיקים את הסטודנטים ואת עולם התעסוקה.
לקראת סיומו של היום, חילקנו תעודות הצטיינות לסטודנטיות וסטודנטים יוצאי דופן, עבור פעילות ויזמות למען הקהילה והחברה.
גנטו מנגיסטו הוא פעיל חברתי יוצא אתיופיה, מרצה באופן קבוע ברחבי הארץ בפני נערים וסטודנטים בנושא אתגרים, הזדמנויות ושינוי חברתי. הוא היה ממקימי פרויקט סיירת תיירות שבה לקחו חלק תלמידים יהודים וערבים תושבי העיר, פעיל שנתיים בתכנית StandWithUs בקמפוס ומשתתף במאמצי ההסברה של ישראל.
מנגיסטו היה אחד מבין 7 סטודנטים וסטודנטיות יוצאי דופן להם הענקנו היום תעודות הצטיינות עבור פעילות ויזמות חברתית למען הקהילה והחברה.
את יום הסטודנט הלאומי אנו מציינים אמנם בכנסת יום אחד בשנה, אך הסטודנטים ומערכת ההשכלה הגבוהה הם נכס אסטרטגי אליו אנו נדרשים בכל ימות השנה. היום הזה הוא הזדמנות יוצאת מן הכלל לעסוק במגוון תחומים המטרידים את הסטודנטים, אך נושא שהעמדתי בראש סדר העדיפויות לשנה זו הוא אתגרי התעסוקה העתידית. עולם התעסוקה משתנה בהיקפים ובמהירות שטרם הכרנו ומשרות רבות צפויים להיעלם בשני העשורים הקרובים. על כן, שאלת הקשר בין האקדמיה לעולם התעסוקה הופכת בוערת ורלוונטית מתמיד. זו סוגיה בעלת חשיבות לאומית שדורשת היערכות רב מערכתית, הן במערכת החינוך והן באקדמיה, כך שהדור הצעיר והסטודנטים יזכו להכשרה רלוונטית לאתגרי התעסוקה של היום שאחרי.

סטודנטים צעירים, פעלתנים, מעורבים, שבתוך האווירה המזוויעה שמשדרת הפוליטיקה בשבועות האחרונים, הפיחו בי רוח של תקווה לגבי דור ההנהגה העתידי.

2017-11-07T11:20:42+00:00

להזמנת הרצאות שלחו הודעה

ליצירת קשר או להזמנת הרצאות אנא חייגו 03-7208856 או השאירו פרטים ונשיב בהקדם האפשרי


    To book a speaking engagement with Dr. Aliza Lavie please leave your details below