סיור ועדה מרגש במקלט לצעירות בסיכון בירושלים

סיור ועדה מרגש במקלט לצעירות בסיכון בירושלים

ח"כ ד"ר לביא: "שמענו עדויות מצמררות, אך גם מעוררות השראה מנערות חסרות בית, שיצאו לדרך חדשה של שיקום ושילוב מחדש בתעסוקה ובחברה".

ועדת המשנה למאבק בסחר בנשים ובזנות בראשות ח"כ עליזה לביא  קיימה סיור במעון 'גלגל' בית הידידות בירושלים שמפעילה עמותת על"ם- הפועלת למען נוער במצבי סיכון ומצוקה בשיתוף משרד הרווחה. המעון נותן מענה לצעירות בסיכון בגילאי 18-25, חלקן על רצף הזנות. המסגרת שהוקמה בשנת 2002 פעלה עד לפני מספר חודשים במתכונת חלקית ולאחרונה החלה לתת מענה לצעירות בכל שעות היממה, לרבות לינה.

ח"כ ד"ר עליזה לביא ביקרה יחד עם הוועדה למאבק בסחר בנשים ובזנות במקלט של עלם בעיר ירושלים, שם העירייה עד לאחרונה התכחשה שהתופעה בכלל קיימת. הועדה שמעה עדויות מצמררות, אך גם מעוררות השראה מנערות חסרות בית, שיצאו לדרך חדשה של שיקום ושילוב מחדש בתעסוקה ובחברה. כמוהן יש עוד רבות, שקולן אינו נשמע ונדרשים עוד משאבים רבים על מנת לאתר ולסייע. כמעט ואין אזכורים לכך בחדשות, אך עבור מאות נערות ונערים חסרי בית – המקומות הללו מצילי חיים, ומאפשרים להן להתחיל ולראות אור בקצה המנהרה. לפעמים גם מהמקומות החשוכים ביותר יכול לצמוח אור גדול. נערות ונערים שנשאבו ונוצלו לזנות בידי האכזרים שבאנשים, זכו לבית חם במקלט של עלם עמותה לנוער במצבי סיכון. העובדה שהבנות הללו נמצאות על דרך של שיקום והתקדמות ולא בסמטאות אפלות היא לא פחות מנס. נס שמתרחש יום-יום שעה-שעה, בזכות עבודת קודש של עובדים ומתנדבים בתקציב קטן, עם לב ענק. בשנתיים האחרונות ח"כ ד"ר עליזה לביא מקדישה את מלוא מרצה במסגרת הוועדה להשמיע את קולן של אלו שנשכחו מאחור, בשולי החברה, ולהכניס תקווה מחודשת לחייהן. אך שיקום וסיוע זהו רק צד אחד של המטבע. החוק להפללת לקוחות זנות, שעדיין תקוע מאז הקריאה הטרומית חייב להתקדם במהרה: גם כדי לטפל בצד הביקוש- הגלגל שמניע את התעשייה האכזרית הזו (שנאמדת בלמעלה ממיליארד ש"ח), ובעיקר – כדי שמדינת ישראל תקבע סוף סוף עמדה ערכית ומוסרית, ולפיה צריכת זנות היא נורמה פסולה עם השלכות הרסניות על חייהן של אלפי נשים, גברים, נערות ונערים. וגם עלינו – כחברה.  ח"כ עליזה לביא :"אני רוצה להודות לצעירות ולצוות שפתחו בפנינו את המקום ולכל מי שהגיע לכאן היום. הגענו כדי לשמוע ולהכיר מקרוב את הצרכים ולראות איך נוכל לסייע. על"ם ועובדות המקלט עושות עבודת קודש מצילת חיים, שבזכותן מאות נערות מתחילות לראות אור בקצה המנהרה. עם זאת נדרשים עוד מאמצים לאיתור ולחילוץ נערות ונערים ממעגל הזנות, והמדינה חייבת להשקיע עוד משאבים רבים. אני רוצה לציין שזו הפעם הראשונה שנציגים של עירית ירושלים מגיעים לדיון, ומכירים בעובדה שהזנות קיימת לצערנו גם בירושלים, כי עד היום בכל דיון של ועדת המשנה שבו הם הוזמנו הם לא הגיעו ופשוט אמרו "אצלנו זה לא קיים".

2018-01-30T11:57:50+00:00

להזמנת הרצאות שלחו הודעה

ליצירת קשר או להזמנת הרצאות אנא חייגו 03-7208856 או השאירו פרטים ונשיב בהקדם האפשרי


    To book a speaking engagement with Dr. Aliza Lavie please leave your details below