עליזה לביא בכנס במכללה האקדמית בנתניה – בקריאה להסדרת תחום תרומות הזרע בישראל

עליזה לביא בכנס במכללה האקדמית בנתניה – בקריאה להסדרת תחום תרומות הזרע בישראל

ח"כ לביא: "כשל מתמשך ברמה הלאומית, חייבים להסדיר את התחום לאלתר"

 

ח"כ עליזה לביא  השתתפה הבוקר בכינוס מקצוע במכללה האקדמית נתניה, שעסק בתחום תרומות הזרע בישראל, תחת הכותרת "בנקי זרע ושימוש בזרע לצרכי הולדה – היבטים רפואיים, משפטיים ואתיים. במהלך היום התקיימו ארבעה מושבים מקצועיים, שעסקו בהיבטים שונים של הנושא.

 

ח"כ לביא, יוזמת הצעת החוק להסדרת תחום תרומות הזרע בישראל, השתתפה בפאנל הראשון ובו הציגה את הכשל המתמשך של המדינה בהסדרת התחום, ואת השלכותיו החמורות: "כל תחום תרומות הזרע בישראל פרוץ לחלוטין. היעדר מאגר נתונים מסודר ובקרה על מספר התרומות לתורם בבנקים שונים, מייצר חשש ממשי לגילויי עריות, לסיכונים רפואיים, לבעיות אתיות, הלכתיות ועוד. הזמן לגרירת הרגליים בנושא אזל מזמן, ויש להסדירו בחקיקה כמו כל מדינה מערבית מתוקנת. כבר משנת 2006 דו"ח מבקר המדינה הצביע על הסכנות הפוטנציאליים, וחרף הניסיונות החוזרים להסדרת התחום, המדינה גוררת רגליים. כל שבוע שחולף אנחנו שומעים על עוד מפגשים בין אחאים (אחים למחצה), ועוד התאמות שמוצאות האמהות שהרו מתרומת זרע, ומגלות מספר רב של ילדים לאותו התורם. רבים מהבנקים נוהגים בנושא כעסק כלכלי לכל דבר, ולכן חובת המדינה לפקח ולעשות סדר בבלאגן"

בצד האמהות החברות בקבוצה, ישב בקהל גם מתן מילס, שבעקבות ראיון תקשורתי גילה שיש לו עוד שני אחאים, אח ואחות תאומים שהתגוררו לא רחוק ממנו. מאז הוא עומד בקשר רצוף עם האמהות הפעילות בקבוצה למציאת אחאים, ומוביל קבוצה דומה בשם ילדים שנולדו. מתן שיתף בסיפורו האישי וקרא גם הוא להשלמת החקיקה והסדרת התחום בהקדם".

 

2018-05-07T14:03:00+00:00

להזמנת הרצאות שלחו הודעה

ליצירת קשר או להזמנת הרצאות אנא חייגו 03-7208856 או השאירו פרטים ונשיב בהקדם האפשרי


    To book a speaking engagement with Dr. Aliza Lavie please leave your details below