צבא אחד – עם אחד: פקודת השירות המשותף החדשה הוצגה בוועדה

צבא אחד – עם אחד: פקודת השירות המשותף החדשה הוצגה בוועדה

עליזה לביא: "אין מושלם – אך הפקודה מאוזנת. הגיעה השעה להוציא את הפוליטיקה מהצבא"

בדיון מהיר שיזמה ח"כ עליזה לביא, הוצגה לראשונה פקודת השירות המשותף המעודכנת ע"י ראש אכ"א, עליזה חתם הרמטכ"ל אמש. האלוף אלמוז הבהיר: "עלינו לאפשר לבנות לשרת שירות משמעותי בצה"ל". עליזה לביא: "במציאות מורכבת – אין פקודה מושלמת, אך הפקודה מאזנת בין מכלול השיקולים. נעמוד על המשמר להבטיח שלא תהיינה הדרה או פגיעה בנשים".

השינויים בפקודה המעודכנת: ההגדרה הרשמית לשווין: נשים וגברים כאחד חיוניים להצלחת צה"ל. עוד נקבע, כי קציניים דתיים יוכלו לסרב לשרת בגדודים המעורבים, ולערער לראש אכ"א על השיבוץ. ככל הנראה, מדובר בעדכון סופי, ונותר לקוות שלא יימשכו המלחמות סביב הצבא.

ניסוח פקודת השירות המשותף בצה”ל היא אחת המשימות היותר מורכבות בישראל 2017. בין הניסיון לשלב חרדים בצבא, לעודד חיילות להצטרף לתפקידים משמעותיים, לחבק את העלייה המבורכת בגיוס בנות דתיות, ולהדוף ביקורות קשות משני הצדדים – ראש אכ"א הציג הבוקר בדיון שיזמתי לראשונה את פקודת השירות המשותף המעודכנת שנחתמה אמש ע"י הרמטכ"ל.
"הפקודה נועדה לשרת את ייעודו המבצעי של הצבא ולאפשר לכולם, גברים ונשים, לשרת זה לצד זה, לאחד ולא להפריד", אמר האלוף אלמוז, ועמד בנחישות מול המתקפות מצד ארגונים חרד"ליים, שנלחמים בשילוב בנות בצה"ל, ומנגד מול הקולות שתקפו שהפקודה לא שוויונית מספיק.
נכון – הפקודה לא מושלמת, אבל היא משקפת את המציאות הישראלית המורכבת – שבה אין מושלם, ויש אינספור איזונים עדינים שחייבים לשמור עליהם מכל משמר. אנחנו כמובן נעמוד שם כחומה בצורה בכל זמן ובכל מקום שבו נשים יופלו או יודרו מן המרחב הציבורי. אך נעשה זאת יחד עם הצבא ולא על חשבונו, בלי להתלהם ובלי להכפיש.
גם היכן שמורכב ומאתגר, אין לי ספק שאנו יודעים לחיות יחד. אין לנו צבא אחר, אין לנו מדינה אחרת.

צפו בשאלה של ח"כ לביא לשר הביטחון בנושא השירות המשותף במליאת הכנסת  באתר סרוגים

"אין מקלחות משותפות – אלו שקרים" – כתבה בערוץ 7

2017-12-14T10:56:57+00:00

להזמנת הרצאות שלחו הודעה

ליצירת קשר או להזמנת הרצאות אנא חייגו 03-7208856 או השאירו פרטים ונשיב בהקדם האפשרי


    To book a speaking engagement with Dr. Aliza Lavie please leave your details below