תזכיר החוק הממשלתי להפללת לקוחות זנות יוגש עד סוף אפריל

תזכיר החוק הממשלתי להפללת לקוחות זנות יוגש עד סוף אפריל

ח"כ עליזה לביא: "אמירה פלילית היא הכרחית, אנחנו מאבדים זמן יקר"

 

ועדת המשנה למניעת סחר בנשים ובזנות קיימה היום דיון בהשתתפות מנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור, אשר הציגה בפני הנוכחים את מסקנות דו"ח הוועדה הבין משרדית בראשה עמדה בנושא הפללת לקוחות זנות.

 

בראשית הדיון אמרה יו"ר הוועדה ח"כ עליזה לביא: "בכל הנוגע להפללת לקוחות זנות כנסת ישראל כבר אמרה את דבריה והעבירה בקריאה טרומית חוק שעליו חתומים למעלה מ-70 חברי כנסת. כבר עכשיו אנו רואים כיצד בעקבות מה שקורה כאן השיח הציבורי משתנה, דיונים בנושא מתקיימים בבמות שפעם לא היו, והדיווחים בשטח מצביעים על האטה בצריכת הזנות. זה מחלחל ומהדהד. מה שחשוב זו אמירה ברורה של המדינה כי צריכת זנות היא נורמה פסולה עם השלכות הרסניות על הנשים ועל החברה. לאחר מכן אפשר להמשיך להתווכח על הכלים המדויקים אבל אין ספק שהגיע העת שמדינת ישראל תגיד די לזנות".

 בפתח דבריה, הכריזה מנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור בשם שרת המשפטים איילת שקד, כי תזכיר החוק שמקדם המשרד להפללת לקוחות זנות יוגש עד ראשית כנס הקיץ של הכנסת (30 באפריל). בתשובה לשאלת ח"כ לביא האם התזכיר ידבר על מסלול אכיפה פלילית או מנהלית אמרה כי "מדובר בנושא ערכי ואנחנו לא משוכנעים שיש לנו פתרון ותשובה חד משמעית. לכן ההחלטה לפעול בצורה כזו או אחרת היא של המחוקק. הדו"ח הזה הוא ארגז כלים שיסייע לו לבחור את הדרך שהוא רואה בה לנכון והגורמים המקצועיים ינסו לתת את המענים הטובים ביותר במסגרתה". בהתייחס לעמדתה אודות ענישה פלילית לצרכני הזנות אמרה כי "העמדה המקצועית שלי שלא רצה לפתרון הפלילי ורואה בו מפלט אחרון היא לא ייחודית לטיפול בהפללת לקוחות זנות, זו עמדתי גם בתחומים אחרים. רישום פלילי הולך איתך עד לקץ הדורות וניתן ללכת במקום לכיוון המנהלי. אנחנו צריכים ללמוד מהמקרה שלהפללת לקוחות בזנות קטינים ולבחון האם בעקבות אותו תיקון חקיקה ראינו ירידה בכניסה של קטינים לזנות ובצריכה של זנות? אני לא בטוחה. אם רוצים להוציא נשים ממעגל הזנות לא מספיק להפליל את הלקוחות. יש צורך במענה כולל- תעסוקתי, שיקומי, מתן קצבאות ובחינה מעמיקה של איך מטפלים תודעתית בחברה שעדיין צורכת זנות".

בתום הדיון בירכה ח"כ לביא את שרת המשפטים על ההחלטה לקדם את תזכיר החוק ואמרה "חייבים להמשיך להדהד את העבודה שנעשית כאן כדי שנוכל להגיע לעוד קהלים. יש בכך כדי למנוע, לשקם ולחנך ואנחנו קוראים להמשך שיתוף הפעולה המוצלח".

2018-02-21T10:30:10+00:00

להזמנת הרצאות שלחו הודעה

ליצירת קשר או להזמנת הרצאות אנא חייגו 03-7208856 או השאירו פרטים ונשיב בהקדם האפשרי


    To book a speaking engagement with Dr. Aliza Lavie please leave your details below