להחזיר את השבת לעם: לא בכפייה – בדיאלוג

להחזיר את השבת לעם: לא בכפייה – בדיאלוג

עליזה לביא בעקבות פסיקת בג”ץ בנושא פתיחת המרכולים בשבת: “תגובות הזעם האוטומטיות – הצגה. במקום מלחמות לחזור לדיאלוג”

שמעתם את זעקות השבר של הפוליטיקאים בעקבות פסיקת בג”ץ בנושא פתיחת המרכולים בשבת? אל תאמינו להם.
תגובות הזעם האוטומטיות הן הצגה מגוחכת שבאה להשכיח דבר אחד: משך שנים ארוכות הסמכות להכריע בנושא השבת הייתה בידיו של אריה דרעי ושל שרים רבים לפניו. כולם גררו רגליים וחיכו שבג”ץ יעשה בשבילם את העבודה המלוכלכת. כולם ברחו מהחלטה בנושא כמו מאש, ולא במקרה. מדובר במלחמה מיותרת שרק פוגעת בשבת, בטח לא שומרת עליה.
כאישה דתיה השבת ודאי יקרה לי, וחשוב שיהיה יום אחד שאינו כשאר הימים. יחד עם זאת, אני מכירה בכך שיש בחברה הישראלית קבוצות מגוונות עם צרכים ומנהגים שונים. לכן הדיון חייב להתקיים במסגרות אזוריות לפי אופי וצרכי הקהילה המקומית, ולא בחוק גורף שרק יחריף את המחלוקת ולעולם לא ייושם.
לצערי, דווקא את השבת – המתנה ומקור העונג הגדול ביותר שהוענקה לנו, הופכים למקור לפילוג ושסע. מאז ומתמיד חקיקה בנושאי דת ומדינה הרסה והמאיסה. הגיעה העת ללמוד מטעויות העבר ולחזור לדרך הדיאלוג.
יוזמה מדהימה בהקשר הזה היא שבת UNPLUGGED, שמבקשת להחזיר את השבת לעם. לא דרך בג”ץ, לא חקיקה, לא מלחמות אחד על הגב של השני, מתוך הבנה שזו לא הדרך ותמיד יש צד שירגיש שכפו עליו. פתחנו כבר בשיח כזה בכנס האחרון בו השתתפתי, ואני מזמינה אתכם להצטרף לדרך הזו. השבת היא מתנה אדירה, והיא שייכת לכולנו. בואו נוציא אותה מזירת הקרב המוכרת, ופשוט נדבר אחד עם השני. אתם, הציבור, יודעים לעשות זאת הרבה יותר טוב מהפוליטיקאים.

2018-12-12T09:35:36+00:00

להזמנת הרצאות שלחו הודעה

ליצירת קשר או להזמנת הרצאות אנא חייגו 03-7208856 או השאירו פרטים ונשיב בהקדם האפשרי


    To book a speaking engagement with Dr. Aliza Lavie please leave your details below